تفویض وظایف و اختیارات ستادی در حوزه غذا و دارو به استانها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طاهر موهبتی در این اجلاس ضمن تشبیه جایگاه شورای هماهنگی کلان مناطق و شورای داخلی هر یک از کلان منطقه‌ها به پارلمان نظام سلامت برای ستاد وزارت بهداشت گفت: با تشکیل مستمر و حضور معاونین ستادی وزارت و روسای کلان مناطق در کارگروه‌های استانی، تصمیمات راجع به استان‌ها با مشارکت معاونین متناظر در دانشگاهها گرفته می شود و در اجرای تصمیمات اتخاذ شده در چهارچوب قوانین و مقررات، توفیق بیشتری حاصل می شود.
 
در ادامه این اجلاس محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو طی سخنانی گفت: اولویت سازمان غذا دارو استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی و واگذاری اختیارات به استانها است.
 
وی گزارش جامعی از برنامه‌های سازمان برای تفویض وظایف و اختیارات در حوزه غذا و دارو و عوامل تاثیرگذار بر آنها ارائه کرد و ضمن تاکید بر سیاست واگذاری و تمرکز زدایی از وظایف و اختیارات این سازمان افزود: با توجه به وسعت امور در سازمان غذا و دارو،  اقدامات مفیدی راجع به بحث تفویض اختیارات و وظایف قابل تفویض انجام گرفته است.
 
صومی رییس شورای کلان منطقه ۲ کشور هم در ادامه گزارشی از مصوبات شورای هماهنگی کلان مناطق در حوزه غذا و دارو و وضعیت اجرایی شدن مصوبات ارائه کرد.
 
در پایان این نشست تفویض اختیارات و وظایف قابل واگذاری در حوزه غذا و دارو به کلان مناطق و دانشگاه‌ها بررسی و در خصوص چگونگی اجرای آنها تصمیم‌گیری شد.
 
به گزارش وب‌دا دبیرخانه کلان مناطق آمایشی دانشگاههای علوم پزشکی (ده گانه) براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور توزیع عادلانه منابع، ایجاد فرصت‌های برابر، جلوگیری از فعالیت‌های تکراری، استفاده از مزیت های منطقه‌ای، تمرکززدایی و جلوگیری از تجمع امکانات، انتقال قدرت تصمیم‌گیری، مشارکت دانشگاه‌ها در موضوعات ملی و فرا استانی و توزیع ماموریت آموزشی نیروی انسانی متخصص مورد نیاز تشکیل شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.