آغاز فاز دوم و سوم مطالعه بالینی واکسن ایرانی کرونا از ۲۳ اسفند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد مخبر در مراسم آئین افتتاح ۱۰۰ مدرسه جدید برکت، ۳۵۰ مسجد و امضای تفاهم نامه احداث ۱۰۰۰ مدرسه برکت، درباره تولید واکسن ایرانی کرونا گفت: این امر را از ۶ مسیر دنبال کردیم که امروز ۴ مسیر آن در حد تست انسانی است. وزیر بهداشت و درمان اجازه دادند که ۲۳ و ۲۴ اسفندماه فاز دوم و سوم تست انسانی واکسن با هم انجام شود که این حرکت خوبی بود.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ادامه داد: به نظر حداکثر تا ۱۵ خرداد چیزی به نام واکسن در جمهوری اسلامی به عنوان موضوعیتی که مردم نگران و دلهره و دغدغه آن را داشته باشند، وجود نخواهد داشت، ظرف یکماه رمدیسیور را تولید کردیم، امسال در بنیاد برکت ۱۹۵ هزار شغل ایجاد شده لذا مجموعه اشتغالی که در ستاد اجرایی در سال ۹۹ اتفاق افتاده حدود ۲۳۰ هزار شغل است و به نظر امسال به ۳۰۰ هزار  و سال آینده حداقل به ۴۰۰ هزار شغل خواهیم رسید و این قدم بسیار بزرگی است. 

به گزارش ایسنا وی در پایان در خصوص کارهای دانش بنیان این ستاد افزود: امروز ستاد در کارهای دانش بنیان نقش بسیار کلیدی دارد. ۵۰ درصد سرمایه گذاری های خطر پذیر در بخش دانش بنیان و استارتاپها توسط ستاد اجرایی انجام می گیرد که عدد بسیار سنگینی است. هیچ ایده ای در کشور نیست که به ما مراجعه نکند و آثار آن را در دوران شیوع کرونا دیدیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.