اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار برای واردات دارو و تجهیزات مورد نیاز بخش بهداشت و درمان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در جلسه تامین کالاهای اساسی که به ریاست وی برگزار شد، با تشکر از بانک مرکزی برای تأمین ۱۰ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی در سال ۱۳۹۹ گفت: برای شش ماه نخست سال آینده هم ۶ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور اختصاص می‌یابد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از این اعتبار برای واردات دارو و تجهیزات مورد نیاز بخش بهداشت و درمان و مابقی به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برای تهیه کالاهای اساسی تخصیص یافته است.

وی ضمن قدردانی از عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در موضوع مقابله با کرونا، ‌از مسئولان این وزارتخانه خواست تا حساسیت و اهتمام ویژه ای نسبت به تهیه دارو بویژه برای بیماران خاص داشته باشند.

جهانگیری در پایان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نباید کمبودی در بازار داروی کشور وجود داشته باشد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید این اطمینان را به جامعه بدهد که داروهای مورد نیاز مردم تحت هر شرایطی تامین خواهد شد.

به گزارش ایرنا در این جلسه محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به واردات دارو و هماهنگی‌های انجام شده با بانک مرکزی برای تخصیص ارز مورد نیاز، گزارشی از واردات واکسن کرونا، داروهای خاص و تجهیزات مصرفی بیمارستان‌ها ارائه کرد و گفت: با تخصیص ارز مورد نیاز بخش دارو در نیمه نخست سال آتی تلاش خواهیم کرد مشکلات در این بخش را به حداقل برسانیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.