خواهش می کنم مردم از سفر بپرهیزند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی در حاشیه همایش تبیین برنامه نوروزی و تشدید گام چهارم بسیج ملی طرح شهید سلیمانی که با حضور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد ضمن تشکر از سردار سلیمانی در همکاری با تشدید طرح بیماریابی در ادامه طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: در دوره قبل با همکاری مجدانه در سازمان بسیج و همیاری مردم شریف و دستگاه‌هایی نظیر هلال احمر، سازمان‌های مردم نهاد، صدا و سیما و نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، استانداران، فرمانداران، بخشداران و همه عزیزان دست اندرکار در وزارت کشور، همکاری وزیر محترم کشور و بقیه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در اجرای طرح شهید سلیمانی دستاورد بسیار مطلوبی حاصل شد و هدفگذاری که در این زمینه صورت گرفته بود به مراتب بیش از انتظار محقق شد.

وی با اشاره به ویروس موتاسیون یافته انگلیسی افزود: با توجه به وجود ویروس موتاسیون یافته و گرفتاری سنگین همکاران ما به دلیل ابتلای بالا به این ویروس در استان خوزستان، در فاز جدید طرح شهید سلیمانی و به کمک عزیزان در سازمان بسیج، قرار است در مدت یک ماه بتوانیم به شکل گسترده بیماریابی را تشدید کنیم و تست‌ها را بالا بریم. البته در حال حاضر نیز روزانه 20هزار تست تنها در استان خوزستان انجام می‌شود. این روش را در کلیه استان‌ها نیز پیگیری خواهیم کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت بحث ایزوله و قرنطینه مبتلایان به کرونا در محیط‌های قرنطینه ادامه داد: در این زمینه نیز عزیزان ما در سازمان بسیج بیشتر به ما کمک خواهند کرد. با توجه به سرکشی ویروس موتاسیون نیافته نباید بگذاریم موارد ویروس موتاسیون یافته در جامعه بچرخد. در همین راستا همکاران ما در هلال احمر و در جهت انجام غربالگری‌ها در ورودی مرزها و همچنین سایر دستگاه‌ها نیز کمک خواهند کرد.

به گزارش ایسنا نمکی در پایان در خصوص سفرهای نوروزی نیز گفت: در این زمینه از مردم تقاضا داریم گرچه ممنوعیت سفر به برخی مناطق غیر قرمز و غیرنارنجی را اعلام نکرده باشند، اما همانطور که رهبر معظم انقلاب و همچنین رییس جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا فرمودند، خواهشم آن است که پیرو تقاضاهای مکرر ما مردم از سفر پرهیز کنند. این طرح زمانی موفق خواهد بود که جمعیت سیال و مواج نداشته باشیم. اگر قرار باشد ما خانه به خانه به دنبال ویروس موتاسیون یافته باشیم اما مردم جابجا شوند، تمام برنامه‌ریزی‌های ما را برهم خواهد ریخت. بنابراین مردم از سفر بپرهیزند تا بتوانیم این طرح را در یک ماه آینده به خوبی اجرا کنیم و در پایان شاهد مملکتی عاری از ویروس داشته باشیم و یا موارد ابتلا را به حداقل ممکن رسانده باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.