-
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر اینکه هنوز به قله پیک پنجم نرسیده ایم گفت: در حال حاضر محدودیتی در شهر تهران نداریم پس بهتر است محدودیتهای کرونایی را از خانواده آغاز کنیم، هنوز به قله پیک پنجم نرسیده ایم چون هنوز بیماری نوسان دارد. تعطیلات ۶ روزه خوب اجرا نشد و موجب افزایش بیماری شد، هرگاه تعداد بیماران بر روی یک عدد ثابت ماند میتوانیم حدس بزنیم به قله رسیدیم که پس از ان کاهش خواهیم داشت اما زمانیکه در تعداد نوسان داریم نشان دهنده این است که هنوز به قله نرسیدهایم.
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱ -
یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: ویروس کرونا جهشهای متفاوتی داشته و سیر بالینی آن دچار تغییرات شده است اما این به آن معنی نیست که برای خارج شدن از نگرانی به انجام سی تی اسکنهای مکرر بپردازیم بلکه تنها با توجه به برخی از علائم میتوان به درگیر بودن یا نبودن ریه پی برد، برای مثال تبی که با مصرف استامینوفن کاهش پیدا میکند و مجدد اوج میگیرد، در این حالت یعنی فرد احتمال پیشرفت بیماری و درگیری را دارد، تنگی نفس و سرفههای پیشرفته با وجود مصرف داروها از دیگر علائم درگیری ریه است، همچنین ضعفهای شدید جسمانی میتواند از جمله این علائم باشد بنابراین در چنین شرایطی فرد نیاز به سی تیاسکن دارد.
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵ -
متخصص اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با توجه به تغییر شرایط ویروس کرونا نمیتوان اظهار نظر دقیقی در مورد اثرگذاری طرحهای کمکی برای مهار این بیماری داشت، در حال حاضر در مورد طرح شهید سلیمانی، مطالعه دقیقی که به شکل علمی، اثربخشی را نشان داده باشد و اطلاعاتی که مشخص کند چطور و چقدر هزینه شده، در دسترس نیست به همین دلیل نمیتوان در مورد این طرح اظهار نظر اصولی داشت.
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ -
رییس منتخب هیات مدیره نظام پزشکی تهران با بیان اینکه باید سریعا نسبت به اصلاح تیم مسئول کرونا و تغییر بدنه ستاد کرونا و از جمله ستاد علمی کرونا تغییرات جدی اعمال شود گفت: باید بتوانیم با کشورهای مختلف دنیا تعامل کنیم تا بتوانیم طی چند ماه آینده با استفاده از واکسن داخلی و خارجی ملت ایران را نسبت به این بیماری واکسینه کنیم.
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱ -
رئیس روابط عمومی و مرکز اطلاعرسانی وزارت بهداشت با انتشار توییتی با تاکید بر عدم رایگیری برای تعطیلی دو هفتهای در جلسه ستاد ملی کرونا نوشت: در این جلسه نظر وزارت بهداشت مقبول نیفتاد.
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ -
معاون فنی گمرک ایران گفت: به تازگی محموله های سرم وارد ایران شده و ده ها کامیون دیگر نیز از مرز بازرگان در حال ورود است که بدون هیچ ایستایی ترخیص و تحویل وزارت بهداشت خواهد شد، از سوی دیگر قرار است دهها کامیون سرم از ترکیه و از مرز بازرگان وارد ایران شود که هم اکنون ۱۸ کانتینر حاوی انواع سرم مورد نیاز از گمرک بازرگان عبور کرده و در حال حرکت به سمت تهران است.
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ -
بنابر اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۱۹ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۶۳۶ نفر از آنها بستری شدند، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر رسید.
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ -
فوق تخصص بیماری های عفونی بیمارستان لقمان حکیم، عدم حمایت و اهتمام لازم برای جلوگیری از پیشرفت بحران کرونا را عامل، نا امیدی کادر درمان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در یک بحران جدی هستیم و متاسفانه به عنوان نیروهای خط مقدم آینده روشنی را پیش رو نمی بینیم، با توجه به تعداد محدود نیروها، کادر درمانی که به کرونا مبتلا می شوند مجبور هستند پس از کمی استراحت فورا به بیمارستان ها بازگردند و در بخش کرونا به فعالیت بپردازند، این موضوع برای ما بسیار ناراحت کننده وسخت است، به نظر می رسد هنوز به قله پیک نرسیده ایم، باید امیدوار باشیم که این پیک خاموش شود اما وضعیت روشنی پیش رو نداریم و این موضوع بسیار آزار دهنده است.
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳ -
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام آغاز فاز سوم واکسن رازی از اول شهریور گفت: خوشبختانه تاکنون داوطلبان تزریق واکسن هیچ عارضهی مشخص و مهمی نداشتند، تا الان خوشبختانه داوطلبان هیچ عارضهی مشخص و مهمی نداشتند، ایمنیزایی واکسن هم تا اینجا خوب بوده است، امیدواریم فاز سه هر چه زودتر شروع شود و مجوز تزریق اضطراری را هم بگیرد تا سریعتر در سبد واکسن عمومی کشور قرار بگیرد.
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰ -
کرمانپور، مدیر اورژانس بیمارستان سینا گفت: بعد از ۵۵۰ روز از ورود ویروس کووید۱۹ به کشور ما به جایی رسیده ایم که باید بگوییم از کرونا شکست خورده ایم. این خیلی بد است که بعد از سر دادن مداوم شعار "ما کرونا را شکست می دهیم" رسیدیم به جایی که یک ویروس زیر چهار میکرون همه ما را شکست داده است. هر چند این شعار درستی هم نبود چون ما که نمی توانیم کرونا را شکست دهیم، فقط می توانیم این ویروس را مدیریت و یا کنترل کنیم.
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ -
استاندار تهران گفت: دیروز رکورد تزریق واکسن در استان تهران شکسته شد و ۹۵ هزار دز واکسن تزریق شد، در پنج هفته اخیر در پاساژها، پایانههای درون و برون شهری، تالارها و رستوران ها شاهد کاهش فاصله گذاری اجتماعی هستیم که به آنها اخطار کتبی داده میشود و در صورت استمرار این روند به دستگاههای حقوقی معرفی میشوند.
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ -
سخنگوی پروژه کارآزمایی بالینی واکسن "کووپارس" انستیتو رازی در خصوص مطالعه فاز دوم این واکسن بر افراد دارای دیابت و فشارخون کنترل شده گفت: تاکنون مشکلی در این افراد گزارش نشده است. ۵۰۰ نفر در فاز دوم، دُز اول و دوم را دریافت کردند و ۴۰۰ نفر هم نوبت سوم را دریافت کردند. گزارش آنالیز اولیه ما ۸۰ درصد ایمنیزایی را نشان میدهد. خوشبختانه عارضه جدی در افرادی که تحت مطالعه قرار گرفتند نیز گزارش نشده است و نتایج رضایت بخش بوده است. در فاز اول ۱۳۳ نفر و در فاز دوم ۵۰۰ نفر تحت تزریق قرار گرفتند.
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ -
رئیس سازمان غذا و دارو درباره چرایی کمبود رمدسیویر و سرم تزریقی توضیح داد و گفت: اکنون افزایش ۴ برابری مصرف رمدسیویر را نسبت به خرداد ماه داشتیم، دارو باید مطابق گایدلاینها تجویز شود و نظارت بر روی تجویز انجام شود. در هیچ کشوری در دنیا چنین الگوی مصرفی را نمیبینیم، در خصوص موضوع کمبود سرم تزریقی هم ما پارسال این موضوع را پیشبینی میکردیم، اما تولیدکنندهها به مجلس اعتراض کردند که سازمان غذا و دارو میخواهد سرم وارد کند.
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ -
معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به روند بیماری کرونا در کشور و انتقاد از کاهش رعایت پروتکلها گفت: پیشبینی چندین مرجع بینالمللی این است که تا یک ماه آینده تعداد موارد ابتلا بالا خواهد رفت و تا یک ماه و نیم آینده موارد مرگ صعودی خواهد بود. این در حالی است که در کشور عامل تشدید کننده تجمع نداشته باشیم.
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵ -
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
پربینندهترینها
پربحثترینها
شبکههای اجتماعی