از امروز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی _ استرالیایی "اسپایکوژن" آغاز می شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فاز سوم مطالعات بالینی واکسن اسپای کوژن امروز آغاز شد. در این فاز 17 هزار نفر ازداوطلبان تحت کارآزمایی بالینی در مرحله سوم این واکسن قرار خواهند گرفت.

پیام طبرسی محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی ـ استرالیایی اسپایکوژن گفت: طراحی و مطالعه حیوانی واکسن اسپایکوژن در استرالیا انجام شد و پس از دریافت تاییدیه وزارت بهداشت استرالیا توسط شرکت خصوصی سیناژن در ایران طی یک همکاری مشترک تست فاز دو سه در ایران تاییدیه گرفت همچنین  قرار شد از موفقیت آمیز بودن کارآزمایی برای واکسیناسیون عمومی استفاده شود.

وی افزود: فاز دوم این واکسن ماه پیش انجام و گزارش آن به وزارت بهداشت ارسال شد، تاییدیه وزارت بهداشت و کمیته اخلاق برای این واکسن صادر  و امروز فاز سوم کارآزمایی بالینی آغاز شده است که  امیدواریم طی یک و نیم تا دو ماه آینده به پایان برسد و پس از آن نتیجه و کارایی این واکسن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی ـ استرالیایی اسپایکوژن ادامه داد: پس از تست ۴۰۰ نفر در فاز دوم کارآزمایی که افراد به صورت رندوم واکسن و واکسن ما دریافت کردند، خوشبختانه سطح میزان آنتی بادی به میزان خوبی افزایش پیدا کرد و حدود ۷۰ درصد افرادی که منفی بودند و سابقه ابتلا به کرونا نداشتند آنتی بادی لازم را دریافت کردند؛ همچنین به همان تعداد و با درصد بیشتری ایمنی سلولی نیز در این واکسن تحریک شد و خوشبختانه عوارض خاصی در آن ۴۰۰ نفر ایجاد نشد علاوه بر آن ایمنی زایی نیز در این واکسن محقق شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان طبرسی در پایان گفت: امروز شاهد ایمنی واکسن در برابر کرونا در ۱۷ هزار نفری که برای فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن شرکت کرده‌اند خواهیم بود، باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر با یکی از سنگین‌ترین پیک‌های کرونا و جهش دلتا مواجهیم که اکثر واکسن‌ها ایمنی مناسبی در برابر آن نداشته اند و امیدواریم نتیجه خوبی از تست این ۱۷ هزار نفر دریافت کنیم و به وزارت بهداشت و سازمان‌های جهانی اعلام کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.