رکورد زنی در تزریق واکسن کرونا نظام سلامت را دچار غفلت نکند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید سوری روز شنبه در یادداشتی نوشت: 

در روزهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر پوشش واکسیناسیون در کشور هستیم، اما در کنار آن، باید اقدامات مهم دیگری انجام شود. رعایت توصیه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، اصلاح مدیریت واکسیناسیون، بازگشایی مناسب مدارس و دانشگاه ها از جمله اقدامات ضروری است که همچنان باید رعایت شود.  

به رغم حدود ۵۵ درصد واکسیناسیون یا تزریق دو دز واکسن کرونا در آمریکا، "با روند افزایش پوشش واکسیناسیون در ایران، تاکنون حدود ۱۸ درصد مردم واکسینه شدند" طی دو هفته اخیر تعداد مرگ های کرونا روزانه در این کشور به حدود ۲۳۰۰ رسیده است. در برخی ایالات های این کشور همچون کنتاکی، آلاباما و آریزونا وضعیت روبه وخامت است.  

کم توجهی در امر واکسیناسیون حداکثری در افراد پرخطر، مقاومت برخی آمریکایی ها برای واکسیناسیون،  شیوع واریانت های ادغام یافته و جدید، بازگشت کودکان به مدرسه، کم شدن فشار ایالت ها برای رعایت پروتکل ها، افزایش میزان مرگ کرونا در جوان‌ترها و زیر ۱۸ ساله از جمله دلایل این موضوع است.

آیا حواسمان به مرزها، ترددها، پایین آمدن میزان رعایت پروتکل ها، اصلاح مدیریت واکسیناسیون، عوارض احتمالی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها است، یادمان باشد طبق یک پیش بینی پاندمی کووید ۱۹ ممکن است همچون سرخک به یک بیماری دوران کودکی تبدیل شود و آمادگی برای این پدیده در مدیریت سلامت کشور بسیار حیاتی است. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.