فراخوان دبیر کل سازمان ملل متحد برای اقدامات فراگیر جهت دستیابی به برابری دیجیتالی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آنتونیو گوترش در پیامی به مناسبت روز جهانی افراد سالمند "۱ اکتبر ۲۰۲۱ برابر با ۹ مهرماه جاری" گفت: اقداماتی مانند حفظ ارتباط با عزیزان و شرکت در مراسم مذهبی و موضع گیری به طور فزاینده‌ای به صورت آنلاین انجام می شود؛ به ویژه تا زمانی که افراد و جوامع با محدودیت های وضع شده در رویارویی با همه گیری کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می کنند. در حالی که با چالش هدایت جهان خود به سمت وابستگی رو به رشد به فناوری روبه رو هستیم، شاید هیچ جمعیتی بیشتر از افراد مسن، خواهان برخورداری از حمایت ما نباشد.

دبیر کل سازمان ملل متحد ادامه داد: موضوع امسال روز جهانی افراد سالمند، "برابری دیجیتالی برای تمام سنین" است. چنین پیامی بیانگر ایجاد مجالی پر اهمیت برای گسترش فرصت ها میان نسل های مختلف و به نفع کل جامعه است.

وی افزود: افراد سالمند، اغلب در طول همه گیری منزوی تر شده اند. همچنین، آنان بیشتر در معرض آسیب ناشی از تهدید فزاینده جرایم سایبری هستند. با وجود انجام تمام اقدامات ممکن برای مسئول انگاشتن جنایتکاران بی وجدانی که سالمندان را مورد هجوم خود قرار می دهند، باید برای تقویت مهارت های دیجیتالی افراد مسن به عنوان ابزار دفاعی مهم و وسیله ای برای بهبود رفاه آنان نیز تلاش کنیم.

گوترش گفت: سالمندان فراتر از صرفا یک گروه آسیب پذیر هستند؛ آنان منبعی از دانش، تجربه و مشارکت غنی در پیشرفت جمعی ما هستند. زمانی که افراد مسن بتوانند به فناوری جدید دسترسی داشته، آن را فرا گرفته و از آن استفاده کنند، مشارکت و آمادگی آنان جهت نیل به آرمان های توسعه پایدار، فراخوان جهانی ما برای پایان دادن به فقر، حفاظت از کره زمین و اطمینان از بهره مندی همگان به سلامت، صلح و رفاه تا ۲۰۳۰، بیشتر خواهد بود. امسال در روز جهانی افراد سالمند، اینجانب خواهان سیاست ها، راهبرد ها و اقدامات فراگیرتری جهت دستیابی به برابری دیجیتالی برای مردم در هر سنی هستم. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.