تشکیل ستادهای استانی به منظور آمادگی در مقابل بحران های احتمالی نوروز
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسن نامی درباره جزئیات طرح آمادگی مدیریت بحران استان ها ویژه نوروز سال ۱۴۰۱ که از ۲۵ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ اجرا می‌شود گفت: از استانداران خواسته شده تا به منظور ایجاد هماهنگی و اتخاذ تمهیدات بازدارنده جهت مدیریت مطلوب مراسم­‌های چهارشنبه آخر سال "چهارشنبه سوری" بخشنامه­ ها و اطلاعیه­ های لازم به دستگاه ­های اجرایی، امدادی و عملیاتی استان ابلاغ و یک نسخه به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال نمایند.

وی به ایجاد آمادگی میان مدیران حوزه مدیریت بحران از جمله اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ استان و شهرستان‌­های تابعه اشاره کرد و افزود: دستگاه های استانی ضمن تعیین سه رده جانشینی برای هر یک از اعضا، فهرست نهایی به همراه اطلاعات تماس هر یک از افراد حداکثر تا ۲۱ اسفندماه به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به ارتقاء سطح عملکرد در زمان بروز حوادث احتمالی، نظارت مستمر بر فعالیت واحد EOC دستگاه­‌های امدادی و عملیاتی در سطوح استانی و شهرستانی توسط استانداران اشاره کرد و گفت: با هدف ارزیابی عملکرد استانها گزارش عملکرد این واحدها بصورت مستمر و روزانه به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال می شود.

نامی به وقوع آتش­ سوزی، برق گرفتگی، سقوط ازداربست و... در سنوات گذشته در نمایشگاه­ های نوروزی اشاره کرد و گفت: نظارت و تأکید بر رعایت ملاحظات ایمنی در اینگونه اماکن در دستور کار قرار دارد هرچند با توجه به شیوع ویروس کرونا توجه ویژه به بخشنامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص نحوه برپایی نمایشگاه های نوروزی در دستور کار قرار دارد.

وی عدم آشنایی اکثر مسافرین نوروزی با مناطق پرخطر و حادثه­ خیز استان را از دیگر عوامل بحران‌زا در این ایام دانست و افزود: ضروریست آگاه­‌سازی مسافرین نوروزی مبنی بر عدم سکونت و استقرار در بستر و حریم رودخانه­ ها و مناطق پرخطر و حادثه­ خیز به اشکال مختلف از جمله نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده صورت پذیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پیشگیری از گسترش حریق احتمالی بویژه در جنگل­ها، مراتع، عرصه­ های طبیعی و تفرجگاه­ ها، هوشیاری لازم در برخورد به موقع با افراد سهل­ انگار بخصوص در محل اسکان مسافرین نوروزی در روز طبیعت را از دیگر برنامه های این طرح برشمرد و گفت: به منظور بهره­ گیری به هنگام از ظرفیت­ ها و توان تجهیزاتی موجود در استان در هنگام وقوع حوادث احتمالی به‌روزرسانی فهرست تجهیزاتی و تدارکاتی دستگاه‌­های بخش دولتی و خصوصی در همه استانها انجام شده است.

به گزارش ایرنا نامی در پایان با تاکید بر لایروبی مسیل‌­ها و انهار بویژه تخلیه رسوبات از دهانه پل­ها در داخل و حریم شهرها و روستاها ونقاط حادثه خیز رودخانه ها بصورت مستمر با همکاری دستگاه­‌های ذیربط تصریح کرد: برای آمادگی هرچه بیشتر و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه، اطلاعیه­ ها و اخطاریه­ های سازمان هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور مبنای عمل ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان های سراسر کشور قرار گرفته و رونوشت کلیه مکاتبات استان در این زمینه به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.