آمار غرورانگیز واکسیناسیون ایران در جهان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی در همایش نکوداشت مشارکتهای اجتماعی در حوزه سلامت با عنوان "یاران سلامت" گفت: در چند ماه اخیر در حوزه فصول اجتماعی و مشارکت‌های اجتماعی و مردیم تحول ارزنده ای ایجاد شده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد:‌ شاید یکی از دستاوردهای سترگ دولت آقای رئیسی در خصوص اجتماعی بحث واکسیناسیون است، به طوری که توانستیم آمار مثال زدنی و غرور انگیز در عرصه بین‌المللی رقم زنیم و شانه به شانه کشورهای پیشرفته حرکت کردیم، دو سوم واکسیناسیون را کشورهای صاحب واکسن تزریق کرده‌اند، رمز موفقیت این توفیق جهادی نقش مهم مردم است.

وی با طرح این پرسش که چرا باید در حوزه بهداشت به دولت کمک کنیم افزود: این موضوع امری جهانی است و بالاترین مشارکت‌های اجتماعی و مردم نهاد در حوزه سلامت است، در سال گذشته مارکت حوزه سلامت در جهان 80 هزار میلیارد دلار بوده است، 8 هزار میلیارد دلار آن در حوزه سلامت چرخیده است، در حالی که در حوزه نفت 3 هزار میلیارد دلار و در تجهیزات نظامی 1900 میلیارد دلار بوده است.

به گزارش فارس زالی در پایان با اشاره به هزینه‌های سلامت در سبد معیشتی مردم خاطرنشان کرد:‌ هنوز هم 14 درصد هزینه‌های غیر خوراکی مردم به سوی سلامت می‌رود، کرونا سبد هزینه مردم را بیشتر کرده است، قریب 700 نهاد و سمن در حوزه سلامت فعال هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.