واکسن و ماسک، دو توصیه سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: کشورها باید واکسیناسیون افراد علیه بیماری کووید-۱۹ را تقویت و استفاده از ماسک را در مکان‌های عمومی برای محافظت از مردم در برابر سویه اُمیکرون در فصل پاییز و زمستان ترویج کنند.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که دُزهای یادآور واکسن  باید به همه افراد بالای پنج سال تزریق شود.

کارشناسان اظهار داشتند: وضعیت اپیدمیولوژیک از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و سازمان جهانی بهداشت به منظور آماده ‌ساختن کشورها برای فصل پاییز و زمستان از کشورها خواسته تا تلاش‌ها برای کاهش اثرات شیوع بیماری را از سر بگیرند و آماده پاسخگویی به افزایش فشار احتمالی وارد شده به نظام سلامت خود باشند.

به گفته کارشناسان، افزایش تعداد افراد واکسینه شده، تزریق دُز یادآور دوم به همه افراد بالای پنج سال که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند و افرادی که در تماس نزدیک با آنها قرار دارند و همچنین در نظر گرفتن امکان ارائه دُز یادآور دوم برای گروه‌های پر خطر حداقل سه ماه پس از تزریق آخرین دُز ضروری است تا بتوان از مردم در فصل پاییز و زمستان محافظت کرد.

به گزارش اسپوتنیک نیوز سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد استفاده از ماسک در محیطهای بسته و وسایل نقلیه عمومی و تهویه هوا در مکان های شلوغ ضروری است. علاوه بر این، کارشناسان این سازمان استفاده از پروتکل های درمانی سختگیرانه برای افراد در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری را مهم می دانند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.