تکلیف قانونی تجمیع بیمه‌ها در بیمه سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد مهدی ناصحی گفت: بیمه سلامت ایران نزدیک به ۳ دهه است که فعالیت می‌کند، طبق قانون تمامی بیمه‌ها باید در کشور تحت نام بیمه سلامت تجمیع شوند، البته این قانون هنوز به طور کامل محقق نشده است، بیمه سلامت بزرگترین بیمه حوزه سلامت کشور است، این بیمه بیش از ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را در ۵ صندوق بیمه ای تحت پوشش دارد، بزرگترین صندوق بیمه ای روستاییان و عشایر است که در مراکز دولتی ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وی افزود: دومین صندوق بیمه همگانی است، در این صندوق نزدیک به ۱۷ میلیون نفر تحت پوشش هستند. همچنین بیمه کارکنان دولت شامل تمامی کامندان دولت است، صندوق سایر اقشار از خانواده معظم شهدا، کمیته امداد، بهزیستی، خانواده زندانیان و حتی اتباع می توانند در این صندوق قرار گیرند و صندوق ایرانیان که مجموع  افراد این صندوق ها ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفتدر دولت سیزدهم بیش از ۶ میلیون نفر بدون پرداخت هزینه در ابتدای سال تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان قرار گرفتند، این فرصتی بود که خوشبختانه با هدف کاهش هزینه‌های جیب مردم و دسترسی به درمان فراهم  شد، البته برای سایر دهک‌ها که باید از آزمون وسع استفاده کنند، فرصت ۳ ماهه‌ای فراهم شد که افراد فاقد بیمه به صورت رایگان بیمه شوند.

ناصحی در خصوص اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی اظهار کرد: این قانون در مجلس به تصویب رسیده است، از سال ۱۳۹۹ و پس از آن در ۱۴۰۰ درقوانین بودجه‌ای در نظرگرفته شد و بیمه سلامت به عنوان مجری پیشتاز در اجرای آن موفق عمل کرده است، درحال حاضر عمده استان‌ها مانند یزد ۱۰۰ درصد نسخ به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، بدون شک این طرح برای مردم و حوزه سلامت فواید بسیاری دارد.

وی در خصوص حمایت از زوجین نابارور افزود: تمامی خدمات تشخیصی و درمانی در حوزه ناباروری تحت پوشش بیمه است، خوشبختانه استان یزد دراین زمینه پیش گام بوده و از پیشرفته‌ترین روش‌ها در این استان برای درمان ناباروری استفاده می‌شود. برای بیمه شدگان در این بیماری ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و هزینه‌های سرپایی پرداخت می‌شود، مادران باردار تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، همچنین فرزندان آنها  نیز تا ۵ سالگی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در پایان با تاکید بر حمایت از بیماران صعب العلاج گفت: برای این بیماران نیز به دنبال کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم هستیم و در هفته‌های آینده اقدامات خوبی دراین زمینه صورت می‌گیرد. به لحاظ اعتباری بلاعوض ۵ هزار میلیارد تومان و ۲ هزار میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات ۴ درصدی در کنار صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج وجود دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.