تکمیل پرونده الکترونیک از اولویت‌های وزارت بهداشت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین اللهی در حاشیه اختتامیه اجلاس روسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه روسای دانشگاه‌های علوم پرشکی نقش بسزایی در تربیت نیروهای کارآمد در حوزه سلامت دارند گفت: با تلاش کادر سلامت کشورمان توانستیم رتبه اول را در حوزه سلامت منطقه به دست آوریم که مایه افتخار و خرسندی است.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختتامیه این اجلاس ادامه داد: تامین سلامت کارگران را از وظایف خود می دانیم، به خصوص که مقام معظم رهبری نیز در فرمایش های اخیرشان بر این مهم  تاکید فرمودند، وزارت بهداشت ۱۵ هزار تخت بیمارستانی را تامین و راه اندازی کرده تا خدمت رسانی به مردم به ویژه قشر کارگر با سرعت و کیفیت صورت گیرد.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت در دو محور با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری دارد. یکی از این محورها حوزه تولید داروست، چراکه یکی از قوی‌ترین مجموعه‌های دارویی کشور زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی است و بسیاری از داروهای ضروری مانند شربت های سرماخوردگی، آنتی بیوتیک و سرم‌ها توسط همین مجموعه تولید می‌شود، با تولید سرم در تیپیکو امروزه به رقم خوبی در تولید و ذخیر این محصول رسیده‌ایم.

عین اللهی محور دوم همکاری با وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی را تامین سلامت کارگران عنوان کرد و گفت: در تمام مراکز وزارت بهداشت این امکان وجود دارد که قشر کارگر خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند، علیرغم تعدد سازمان‌های بیمه‌گر، نظام سلامت واحد است، بنابراین به سخت افزار و نرم افزار واحد نیاز داریم تا خدمات با کیفیت سلامت را به مردم ارائه کنیم. 

وزیر بهداشت اظهار کرد: درنظر داریم تا هر ایرانی با کدملی خود یک پرونده الکترونیک سلامت داشته باشد و با استفاده از اطلاعاتی که در این پرونده ثبت می شود، خدمات درمانی‌اش را دریافت کند. بنابراین تکمیل پرونده الکترونیک از اولویت‌های وزارت بهداشت است، خدماتی که در بستر پرونده الکترونیک سلامت ارائه می شود، از سطح یک آغاز می شود و بیمار در صورت لزوم به سطوح بعدی ارجاع داده شده و می تواند خدمات موردنیاز خود را در بستر یک نظام واحد دریافت کند. 

به گزارش ایسنا وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه بیمار به سطوح بعدی ارجاع داده شود و تحت پوشش بیمه‌های دیگر بجز بیمه سلامت یا تامین اجتماعی باشد، نوع پوشش خدمات درمانی براساس ضوابط شورای عالی سلامت تعیین خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.