در زمینه شیرخشک رژیمی کمبودی وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فرید باقری با بیان اینکه شیرخشک‌های رژیمی به دو دسته وارداتی و تولید داخل دسته بندی می‌شوند گفت: خوشبختانه در زمینه شیرخشک رژیمی کمبودی وجود ندارد. ممکن است به صورت مقطعی در برخی داروخانه‌ها به دلیل توزیع دیرهنگام کمبود ایجاد شود اما اینگونه نیست که برای مدت طولانی با کمبود شیرخشک مواجه باشیم.

سرپرست اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل ادامه داد: همواره اطلاعات لازم را از معاونتهای غذا و دارو دریافت می کنیم و همواره تلاش شده است تا کمبود ایجاد نشود. در خصوص شیرخشک‌های رگولار نیز ممکن است در برخی مواقع برخی از برندها دچار کمبود شوند اما سایر برندها در بازار موجو هستند، شیرخشک رژیمی نیز برای بیماران خاص مصرف می شود که در این زمینه نیز کمبود وجود ندارد. تعداد تولیدکنندگان شیرخشک رژیمی در دنیا محدود هستند و در کشورمان نیز برخی از شرکتها اقدام به تولید این محصولات کرده اند.

به گزارش فارس وی در پایان افزود: برخی از انواع شیرخشک مانند شیرخشکهای متابولیک نیز به صورت محدود تولید می شوند. سال گذشته به دلیل از بین رفتن یکی از کارخانه های بزرگ تولید کننده بسیاری از کشورها با مشکل تامین شیرخشک مواجه شدند اما خوشبختانه ما توانستیم سهیمه کشور را دریافت کنیم، کارخانه ها محصولات خود را سهمیه بندی می کنند و ما نمیتوانیم همه شیرخشک مورد نیاز را از یک کارخانه تامین کنیم بلکه تلاش می کنیم برندهای مختلف را راهی بازار کنیم تا خانواده ها نگرانی از این بابت نداشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.