عصر گردش پرشتاب اطلاعات را نمی‌توان بدون روابط عمومی تصور کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در متن پیام بهرام عین‌اللهی به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی آمده است:

روابط‌عمومی، دانشی عمیق  و در عین حال هنری خلاق و کاربردی است که از آن می توان به مهندسی تفاهم  و همگرایی تعبیر کرد. ارتباطات در عرصه سلامت از یک سو زمینه ارتقای آگاهی های عمومی و ترویج سبک زندگی سالم را فراهم می آورد و از سوی دیگر، خادمان این حوزه را به هم افزایی برای تحقق الگوی عدالت و تعالی نظام سلامت  فرا می خواند.

ایجاد این عزم مشترک  همگانی،  گامی بلند در مسیر  جایگزین ساختن "پیشگیری" به جای "درمان" است، رویکردی جامعه‌محور که تک‌تک افراد جامعه در آن  نقش خود را برای ارتقای شاخص های سلامت باز می یابند. برخورداری از  چنین فضایی  در گرو تلاش و مجاهدت روابط عمومی های کارآمد در همه سطوح از ارتباطات درون‌ - فردی، بین‌فردی و گروهی گرفته تا ارتباطات سازمانی و اجتماعی است.

ارتباطات سلامت در سطح اجتماعی قادر است با مشارکت جویی از رسانه ها و ذینفعان راهبردی، مسیر اجرای برنامه های کلان ملی نظیر جوانی جمعیت و سلامت خانواده را هموار سازد و در سطح فردی، محرک‌های انگیزه بخش و مهارت‌های لازم را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها فراهم  آورد.

در این چشم‌انداز تعامل هدفمند با رسانه‌ چه از حیث تبیین هنرمندانه دستاوردهای نظام سلامت و چه از جنبه تولید و عرضه آثار هنری که راوی حماسه‌های مدافعان سلامت یا مروج سبک زندگی سالم باشند اهمیت دارد.

در نامه پنجاه و یکم امیرالمؤمنین، علی(ع) در کتاب شریف نهج البلاغه آمده است که "ای مردم، بدانید در اموری که می خواهم تصمیم گیری کنم، باید شما را مشارکت دهم و از شما نظر بخواهم".

با تأسی به این کلام هدایتگر روابط عمومی ها نه تنها راویان عملکرد نظام سلامت برای مردم هستند، بلکه باید خواست ها و نیازهای خدمت گیرندگان را نیز تحلیل و "بازخورد" عملکرد واحد متبوع خود را تدوین و به روزرسانی  کنند.

آنچه مسلم است جهان امروز را که عصر فشردگی زمان و مکان و گردش پرشتاب اطلاعات است، نمی‌توان بدون روابط‌عمومی تصور کرد زیرا این حلقه واسط میان مردم و مسئولان مهم‌ترین وظیفه را در شکل‌گیری ارتباطی چندسویه و موثر در جامعه ایفا می‌کند.

روز ارتباطات و روابط‌ عمومی را به همه کنشگران خدوم وفعالان هنرمند این ساحت ارجمند تبریک می‌گویم و از خداوند متعال برای یکایک ایشان توفیق و سربلندی در خدمت‌ به جامعه عزیز اسلامی را آرزومندم. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.