برخی از اعضای خانواده پزشکی رسالت خود را فراموش کرده‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین قناعتی در افتتاح دستگاه شتابدهنده در انستیتوکانسر مجتمع بیمارستانی امام خمینی گفت: دستگاه شتابدهنده ورسا اچ دی، یکی از پیشرفته ترین دستگاه های شتابدهنده کشور است که قابلیت انجام درمانهای پیشرفته IMRT، IGRT، VMAT، SBRT، SBRT، SRS و TBI را با حداکثر سرعت دارد و هم اکنون در هیچ یک از بیمارستان های دولتی و خصوصی تمام درمان‌های فوق ارائه نمی‌گردد، این دستگاه درمانی از پیشرفته ترین و معدود ترین دستگاه های جهان است، که با کمک هیات امنای ارزی در انستیتوکانسر مجتمع بیمارستانی امام خمینی مستقر شده است.

وی اظهار کرد: با راه اندازی دستگاه فوق، اکثر درمانها با توجه به پتانسیل بالای علمی و فنی متخصصین محترم این مرکز، با تعرفه دولتی قابل انجام خواهد بود، معتقدم بیمارستان امام خمینی حرم امام رضا "ع" است، در حال حاضر که جهان به سمت هوش مصنوعی می‌رود و از انسان محوری به سمتی می‌رود که کنترل بشریت به دست هوش مصنوعی و رایانه‌ها می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: باور ما چیز دیگری است و ما معتقدیم هر کسی به خدا توکل کند راه برایش باز می‌شود البته این به معنای این نیست که ما برنامه‌ریزی و درایت را کنار بگذاریم، این دستگاه بسیار مهم و پیشرفته است و می‌توانیم صدمات ناشی از رادیوتراپی را به سلول‌های سالم کاهش دهیم و همچنین درمان بهتری نسبت به قبل داشته باشیم.

قناعتی با اشاره به هزینه‌های گران درمان گفت: متاسفانه برخی از اعضای خانواده پزشکی رسالت خود را فراموش کرده‌اند من قبول دارم تعرفه کم است اما ما پزشک و پرستار هستیم و رسالت ما مقدس است نباید در ارائه خدمت مان پول برای ما مهم باشد، امیدوارم با راه اندازی این مرکز و تحولی که ایجاد می شود بیماران که حداقل دوماه در صف نوبت بودند مدت کمتری در انتظار باشند.

در ادامه سید حسین اینانلو رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی گفت: این مرکز قدیمی ترین مرکز انستیتو کانسر است که سالانه ۳۵۰۰ بیمار در این مرکز رادیوتراپی انجام می شود. این آمار نشان دهنده این است که تعداد مراجعان بیش از ظرفیت ما بود از همین رو تعداد افراد پشت نوبت بسیار زیاد بود، در ابتدا برای کاهش نوبت درمان بیماران رادیوتراپی سه شیفت شد اما مشکل اصلی ما نبود دستگاه versa hd برای رادیوتراپی برای بیمارانی بود که تومورهای عمقی دارند و ما در این زمینه با مشکل مواجه بودیم.

به گزارش ایلنا وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با راه اندازی این مرکز صف انتظار بیماران سرطانی برای رادیوتراپی به صفر برسد. هزینه های رادیوتراپی در بخش خصوصی بسیار بالاست و سیاست گذاران باید بیمه ها را بهتر ببیند و ما امیدواریم این اقدام باعث کاهش صف انتظار برسد و بیمار پس از تشخیص بتواند به سرعت پروسه درمان را شروع کند.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.