ادغام شماره‌های امدادی سرعت خدمت رسانی را بالا می‌برد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اخیراً علی نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران از اجرای طرح ادغام شماره‌های امدادی در سال جاری خبر داده بود، بر اساس این طرح، ۴ شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر، ۱۱۵ اورژانس، ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و ۱۲۵ آتش‌نشانی با یکدیگر ادغام خواهند شد.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در این خصوص گفت: ادغام شماره‌های امدادی به نفع مردم است و سرعت خدمت رسانی را بالا می‌برد، تنوع و تعدد شماره‌های امدادی باعث اذیت مردم می‌شود، در بعضی مأموریت‌ها، لازم است تیم‌های امدادی همزمان اعزام بشوند و از همین رو اولویت‌ها در اعزام تیم‌ها باید مشخص شود تا خدمات رسانی نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت بگیرد، به طور مثال در حادثه تصادف، اورژانس و پلیس حاضر می‌شوند. اما لازم است که یکی از آنها زودتر به محل حادثه برسد.

وی افزود: همچنین در حادثه آتش سوزی علاوه بر اورژانس نیروهای آتش نشان هم حاضر هستند، مدیریت شماره‌های امدادی باعث سرعت عمل و اثرگذاری بهتر مأموریت‌ها خواهد شد، این قبیل کارها در همه دنیا اتفاق افتاده و ایده خوبی است که باعث سرعت عمل در امدادرسانی می‌شود، سال گذشته سازمان مدیریت بحران شهر تهران این موضوع را مطرح کرد و قرار شد به صورت پایلوت اجرا شود، طرح ادغام شماره‌های امدادی شامل پلیس ۱۱۰ نمی‌شود، در این طرح ۴ شماره امدادی، یک دیسپیج مشترک خواهند داشت اما با یکدیگر ادغام نمی‌شوند.

به گزارش مهر رئیس سازمان اورژانس کشور در پایان در پاسخ به این سوال که کدام یک از ۴ شماره تلفن امدادی به عنوان شماره مشترک انتخاب خواهد شد اظهار کرد: بعد از پلیس ۱۱۰، بیشترین تماس‌ها با شماره ۱۱۵ است اما انتخاب شماره ۳ رقمی مشترک در جلسه تصمیم گیری خواهد شد. شاید هم شماره‌ای خارج از شماره‌های فعلی ۳ رقمی تعیین شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.