داروهای بی‌کیفیت داخلی نباید مجوز بگیرند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اردشیر قوام‌زاده استاد ممتاز خون و سرطان بالغین بیمارستان شریعتی و مرکز تحقیقات هماتولوژی، آنکولوژی و پیوند سلولهای بنیادی پژوهشکده هماتولوژی و آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن مخالفت جدی با افزایش سرطان در ایران اذعان کرد: داروهای کشف شده تا حدی بیماری را کنترل کرده اما مشکل جدی ما در خصوص داروهاست.

وی در برنامه «صبح و گفتگو» از رادیو گفت و گو در مورد افزایش مبتلایان به سرطان اظهار کرد: افزایش شیب ابتلا به بسیاری از سرطانها قابل قبول نیست چرا که بسیاری از سرطانها توسط داروهای شناخته شده و پیوندها و سلول درمانی درمان شده و از این حیث سیر نزولی یافته است. با افزایش جمعیت تعداد مبتلایان نیز نسبت به آن افزایش می‌یابد.

قوام زاده ضمن مخالفت جدی با افزایش سرطان در ایران بیان کرد: داروهای کشف شده تا حدی بیماری را کنترل کرده اما مشکل جدی ما در خصوص داروهاست. مردم باید سعی کنند از خوراکی‌ها و امکانات طبیعی استفاده کنند و وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت باید استفاده از مواد شیمیایی برای مواد خوراکی را کنترل نمایند.

وی ضمن قدر دانی از شرکتهای دارویی کشور برای تهیه بسیاری از داروها خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت نیز نسبت با واردات برخی داروها موافقت کرده است. همچنین مجلس تصویب شده دارویی که در کشور تولید می‌شود از خارج وارد نشود اما باید مسئولان روی بهبود کیفیت محصولات نظارت داشته باشند. همچنین باید اجازه داده شود تا هر کس می‌خواهد از خارج دارو خریداری نماید تا برای درمان مجبور به سفر به کشورهای خارجی نشود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.