افزایش ۱۶ درصدی حوادث ویژه در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جعفر میعادفر با بیان اینکه در هفته گذشته 220 حادثه ویژه ترافیکی و 516 مورد حادثه ویژه غیرترافیکی در کشور ثبت شد گفت: متاسفانه در این مدت، 190 نفر از مصدومان و بیماران به دلیل شدت جراحات در حوادث ویژه جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به خدمت رسانی به دو هزار و 80 نفر از مصدومان و بیماران حوادث ویژه در هفته گذشته در سراسر کشور افزود: 870 نفر معادل 42 درصد از مصدومان و بیماران حوادث ویژه مربوط به حوادث غیرترافیکی و یک هزار و 210 نفر معادل 58 درصد از آنها مربوط به حوادث ویژه ترافیکی بوده اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از مجموع دو هزار و 80 مصدوم و بیمار حوادث ویژه هفته گذشته در کشور، یک هزار و 777 نفر به مراکز درمانی اعزام و 303 نفر نیز خدمات درمانی را در محل حوادث، دریافت کرده اند.

میعادفر از خراسان رضوی با 32 حادثه، مرکزی و فارس با 15 حادثه به عنوان استانهایی با بیشترین حوادث ویژه ترافیکی یاد کرد و گفت: در این حوادث، بیشترین مصدومان سوانح ترافیکی به ترتیب مربوط به خراسان رضوی با 187 نفر، مرکزی با 97 نفر و همچنین فارس با 79 نفر بوده است.

به گزارش وبدا وی در پایان با تاکید بر لزوم پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن همزمان با فصل سرمای سال افزود: در هفته گذشته 204 مورد حادثه غیرترافیکی ویژه مرتبط با انواع مسمومیت ها در کشور ثبت و منجر به مسمومیت 497 نفر و فوت 27 نفر شده است که معادل 40 درصد از سوانح غیرترافیکی ویژه ثبت شده است. همچنین از این تعداد 192 مورد از حوادث مربوط به مسمومیت با Co بوده که منجر به مسمومیت 466 نفر و فوت 26 نفر در کشور شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.