دریافت وجه خارج تعرفه برای تصویربرداری از بیماران سنگین‌وزن غیرقانونی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، طیب قدیمی گفت: بخش‌های تصویربرداری بیمارستانی ملزم به پذیرش بی قید و شرط بیماران بستری و اورژانس خود و همچنین مراکز تصویربرداری نیز ملزم به پذیرش بیماران سرپایی بدون هرگونه پیش شرط و اضافه دریافتی هستند و تنها محدودیت در پذیرش بیماران سنگین وزن عدم عبور بیمار از دهانه گاتری دستگاه است و مسئولیت حقوقی و قانونی هرگونه تخلف از اجرای این امر با مسئولین فنی و فرد ناقض آن خواهد بود. 

وی افزود: در خصوص ظرفیت تحمل وزن تخت های دستگاه های تصویربرداری، بسته به مدل دستگاه این ظرفیت تحمل حداقل از ۱۵۰ کیلوگرم تا ۲۵۰ کیلوگرم متغیر است و در صورت توزیع مناسب وزن بر روی تخت، آسیبی از نظر وزن بیمار به تخت وارد نخواهد شد.

مشاور اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: لذا هرگونه عدم پذیرش بیماران و یا اخذ وجه خارج از تعرفه مصوب بابت وزن بیمار فاقد وجاهت قانونی است و به استناد مواد ۳و۴ قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشت و درمان جرم تلقی گردیده و توسط اداره نظارت معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی با واحد متخلف برخورد خواهد شد. همچنین تمام هموطنان می تواند در صورت مواجه با این مشکل با مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی حوزه سلامت با شماره تلفن ١٩٠ تماس گرفته و مسئله مربوطه را پیگیری کنند. فارس

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.