شایع‌ترین علل بروز ساییدگی و آرتروز زانو در مردان را بشناسید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد‌رضا فاخری گفت: سلامت جسمانی افراد در زندگی تحت تاثیر عوامل مختلف محیطی قرار می‌گیرد، زانو یکی از اعضای مهم و آسیب پذیر بدن است که در اثر فعالیت‌های فیزیکی نامناسب دچار آسیب می‌شود.
 
فاخری افزود: مردان به دلیل نوع فعالیت فیزیکی و شغل شان بیشتر از زنان در معرض آسیب‌های جدی زانو و ساییدگی مفصل قرار می‌گیرند؛ همچنین سوانح ترافیکی از دیگر عواملی است که مردان را دچار مشکلا مربوط به زانو می‌کند زیرا در تصادفات رباط زانوی دچار پارگی می‌شود و حتی در مواردی عارضه لغی زانو به وجود می‌آید؛ شکستگی زانو بر اثر تصادف در افرادی که از موتور استفاده می‌کنند باعث جوش خوردن کج استخوان‌های زانو می‌شود و این مسئله مفاصل زانو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث آسیب جدی به زانوی آقایان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مفصل زانو وزن افراد را تحمل می‌کند، افزود: مردان چاق به دلیل وزن بالا بیشتر از سایر آقایان دچار ساییدگی مفصل و حتی آرتروز زانو می‌شوند و بیشتر مراجعه کنندگان به متخصص ارتوپد، آقایان هستند.

این جراح و متخصص ارتوپد گفت: آقایانی که به واسطه شغل خود باید مرتب از پله‌ها بالا و پایین بروند در معرض ساییدگی مفاصل زانو قرار می‌گیرند؛  از سوی دیگر  در کسانی که پستچی هستند و یا شغلی شبیه به آن دارند و مرتبا باید با خود بسته‌هایی را حمل کنند، آرتروز زانو بیشتر دیده می‌شود.
 
فاخری تصریح کرد: بعضی از مردان به صورت مادرزادی و ژنتیکی دچار انحراف مفاصل و کجی پا هستند، در این افراد آرتروز زانو و ساییدگی مفاصل بیشتر بروز پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: آرتروز زودرس یا ساییدگی مفاصل در آقایانی که مجبورند از ارتفاع بپرند و یا در رشته پارکور فعالیت دارند، بیشتر از سایر مردان دیده می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ساییدگی مفصل زانو، پارگی رباط و آرتروز یکی از علت‌های اصلی مراجعه آقایان به متخصصان ارتوپد است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.