تاثیر آب آلوئه‌ورا در کنترل قند خون
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، مطالعات گوناگون نشان داده اند که اب آلوئه ورا می تواند با تحریک ایمنی سلولی و مایعات بدن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. برخی از خواص آب آلوئه ورا به شرح زیر است:

_ آب آلوئه ورا می تواند با خواص ضدالتهابی خود با چاقی مقابله نماید. التهاب با اضافه وزن و مشکلات متابولیکی مرتبط است. آب آلوئه ورا سرشار از آلوئین است که به کاهش وزن کمک می کند.

_ آب آلوئه ورا می تواند به تحریک باکتری های روده و تنظیم حرکات روده کمک کند چراکه دارای خواص مُلین است. این آبمیوه می تواند دستگاه گوارش را پاکسازی نموده و درد ناحیه شکمی و نفخ شکم را کاهش دهد.

_ از آنجائیکه دارای خواص مُلین است می تواند مواد سمی را از بدن خارج کند. کبد یکی از اعضای مهم بدن در فرآیند سم زدایی است و مصرف آب آلوئه ورا به تسهیل روند پاکسازی دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین این آبمیوه حاوی اسید اورونیک است که به حذف مواد سمی از داخل سلول ها کمک می کند.

_ مطالعات نشان می دهد آلوئه ورا می تواند به کنترل قندخون در بین افراد دیابتی و پیش دیابتی کمک کند. همچنین تحقیقات نشان داده اند آب آلوئه ورا میزان قندخون را در حالت ناشتا بهبود می بخشد. بعلاوه سرشار از کروم، منیزیم، زینک و منگنز است که موجب افزایش کارآمدی انسولین می شود.

_ آب آلوئه ورا دارای کالری کمی است. از آنجائیکه سرشار از پتاسیم است می تواند به رهایی از خستگی و حفظ انرژی بدن کمک کند.

_ با وجود خواص ضدالتهابی می تواند برای کمک به حذف باکتری های بیماری زا دهان سودمند باشد. همچنین در درمان ورم لثه ناشی از پلاک های دندانی نقش بسیار مهمی دارد.

_ آلوئه ورا دارای ترکیبات ضدالتهابی و ویتامین C است که می تواند روند هضم را افزایش داده و با زخم معده مقابله کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.