اضافه شدن هزار دستگاه دیالیز تا پایان امسال به چرخه خدمت‌رسانی به بیماران دیالیزی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، مهدی شادنوش درباره اضافه شدن هزار دستگاه دیالیز جهت درمان بیماران مبتلا به نارسایی کلیه به منظور رفع کمبودها  و نوسازی دستگا‌های قدیمی دیالیز اظهار کرد: تامین دستگاه‌های دیالیز به تعداد مورد نیاز و کافی برای استفاده بیماران دیده شده و برنامه ریزی‌های لازم را در وزارت بهداشت انجام داده ایم تا بتوانیم نیاز بیماران در سراسر کشور را تامین کنیم.

وی افزود: امیدواریم طبق قرارهایی که گذاشته ایم هزینه دستگاه های دیالیز را تامین و دستگاه‌ها را خریداری کنیم و بر اساس برنامه ریزی‌های که انجام داده ایم، سه هزار دستگاه دیالیز جهت تامین نیاز بیماران و جایگزین کردن آنها با دستگاه‌های از رده خارج مورد استفاده در مراکز دیالیز به چرخه خدمت رسانی به بیماران دیالیزی اضافه شوند.
 
سرپرست مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: بنابر قول‌های داده شده قرار بود هزار دستگاه دیالیز تا پایان امسال جهت درمان بیماران به چرخه خدمت رسانی به بیماران دیالیزی اضافه شود اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا مشکلاتی برای نقل و انتقال پول و اعتبار و رساندن آن به دست تولیدکننده خارجی داشتیم و این تحریم‌های طالمانه محدودیت‌های بسیاری برای ما ایجاد کردند.

شادنوش در پاسخ به این سوال که بالاخره چه زمانی این هزار دستگاه دیالیز وارد کشور می‌شوند تا نیاز بیماران مرتفع شود؟ بیان کرد: تولیدکنندگان خارجی دستگاه‌های دیالیز قول داده اند تا طبق برنامه و تا پایان سال دستگاه‌های دیالیز را به ایران صادر کنند و ما بتوانیم نیاز بیماران نارسایی کلیوی را در بخش‌های دیالیز تامین کنیم و خدمات با کیفیتی به آنها ارائه دهیم.
 
وی به فعالیت یک شرکت دانش بنیان ایرانی در زمینه تولید دستگاه‌های دیالیز اشاره کرد و گفت: شرکت تولیدکننده ایرانی به تدریج تعدادی دستگاه دیالیز تولید و روانه بازار می‌کند و این دستگاه‌های دیالیز ایرانی به ناوگان خدمت رسانی به بیماران نارسایی کلیوی ملحق می‌شوند تا بیماران دیالیزی خدمات موردنیاز خود را در سراسر کشور  دریافت کنند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان سرپرست مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت در پایان تصریح کرد: ۵۴۰ مورد از دستگاه‌ها دیالیز در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به دست دانشمندان ایرانی تولید شده و  ۱۰۰ مورد از دستگاه‌های دیالیز تولید داخل به صورت پایلوت و آزمایشی تاکنون به بهره‌برداری رسیده است و از آنها در چرخه خدمت رسانی به بیماران استفاده می کنیم و امیدواریم ان‌شاءالله تا اواسط سال آینده مشکل بیماران دیالیزی کشور به طور کامل حل شود و در این حوزه مشکلی نداشته باشیم. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.