آغاز نامه‌نگاری برای ایجاد نهاد ملی غذا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، مهدی پیر صالحی از تدوین سند ملی امنیت غذایی و سند چشم انداز دارویی کشور خبر داد و تصریح کرد: در حوزه غذا ما نیازمند یک نهاد ملی با عنوان نهاد ملی غذا هستیم و در حال حاضر نامه‌نگاری‌ها برای ایجاد آن ایجاد شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: برای نهاد ملی غذا یک‌سری مباحث مقدماتی نیز مطرح است از جمله اینکه باید تولیت سلامت و ایمنی مشخص شود و دیگر نهاد‌های درگیر حوزه غذا در حوزه مسئولیت خود عمل کنند.

وی بیان کرد: از نظر وزارت بهداشت تنها سازمان متولی سلامت و ایمنی غذا باید سازمان غذا و دارو بوده و نهاد ملی غذا نیز اگر تأسیس شود باید تنها نقش سیاست‌گذار داشته و به عنوان مجری در مسئولیت سایر نهاد‌های مسئول مانند جهاد کشاورزی یا سازمان استاندارد دخالت نداشته باشد.

معاون وزیر بهداشت در رابطه با تدوین سند ملی امنیت غذایی کشور نیز اظهار کرد: ما تیم‌هایی را به سرپرستی مدیرکل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی‌های این سازمان مأمور تدوین این سند کرده‌ایم که پس از تدوین باید از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شود، اما پیگیری این هستیم که سند ملی غذا و سند چشم انداز دارویی کشور تدوین شده و آن‌ها به مجلس بدهیم تا تصویب شود.

وی یادآور شد: در کنار سند ملی امنیت غذایی کشور سازمان غذا و دارو در حال تدوین سند ملی چشم انداز دارویی کشور است. ایکنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.