آغاز به کار ناوگان دریایی اورژانس با ۳ کشتی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسن نوری درباره تجهیز شدن ناوگان کشور با اورژانس دریایی اظهار کرد: برنامه ساخت تجهیزات اورژانس دریایی از مدت‌ها پیش تنظیم شده است و مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به زودی یعنی کمتر از یک ماه آینده شاهد ورود تجهیزات اورژانس دریایی به کشور خواهید بود.

معاون فنی عملیاتی اورژانس کشور ادامه داد: وظیفه اورژانس دریایی ارائه خدمات به بیمارانی است که در جزایر جنوبی کشور و نواحی ساحلی زندگی می‌کنند چرا که به طور کلی ممکن است فردی که در این مناطق زندگی می‌کند به خدمات بیمارستانی پیشرفته احتیاج داشته باشد پس اورژانس دریایی وظیفه تامین این نیازها را بر عهده دارد تا بیماران را از طریق دریا به بیمارستان‌های مورد نظر برساند.

نوری گفت: قراردادهای لازم برای تجهیز کردن ناوگان اورژانس کشور به ۵ فروند کشتی اورژانس دریایی تنظیم شده است. سه مورد از آنها مراحل نهایی ساخت خود را طی می‌کند و کمتر از یک ماه آینده وارد ناوگان اورژانس کشور می‌شود و دو فروند باقی مانده هم به زودی ساخته و وارد کشور می‌شوند.

وی به همکاری شرکت سازنده این تجهیزات با وجود تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: موضوع مهم دیگری که اخیرا مورد بحث قرار گرفته است استفاده از تجهیزات ویژه برای نواحی کناره دریا و سواحل شمال کشور است؛ هنوز قراردادی جدی برای تجهیز کردن ناوگان اورژانس کشور به این امکانات تنظیم نشده است اما قصد داریم برای انتقال مصدومان و فرار از ترافیک جاده‌ای از هاورکرافت استفاده کنیم.

معاون فنی عملیاتی اورژانس کشور اضافه کرد: این تجهیزات می‌تواند چه در بحث انتقال مصدومان به مراکز درمانی و چه در بحث انتقال بین بیمارستانی مفید باشد چرا که این تجهیزات می‌توانند علاوه بر حرکت در خشکی بیمار را از طریق نواحی ساحلی و حتی آب‌های کم عمق هم منتقل کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان نوری در پایان تاکید کرد: ارائه خدمات در اورژانس کشور در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و خدماتی در سطح بین‌المللی به هموطنان عزیز کشورمان ارائه می‌کند؛ تجهیز شدن ناوگان اورژانس به اورژانس دریایی و استفاده از هاورکرافت‌ها شاید فراتر از استانداردهای بین‌المللی هم باشد و قطعا می‌تواند کمک قابل توجهی به ساکنان مناطق شمالی و جنوبی کشور کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.