عوارض مکمل‌های غیرمجاز به شکل پوستر در باشگاه‌های ورزشی نصب می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهناز خانوی گفت: این اطلاع رسانی ها با این هدف صورت می گیرد که به ورزشکاران اطلاع داده شود که استفاده از مکمل بدون تجویز پزشک یا متخصص تغذیه و بدون تهیه از داروخانه عوارض جدی دارد.

مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: مکمل های تغذیه ای چه تولید داخل و چه وارداتی باید برچسب اصالت داشته باشد؛ فرآورده ای که برچسب اصالت ندارد یا هنگام تست برچسب اصالت، اطلاعات آن منطبق بر اطلاعات محصول نیست، از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قاچاق و تقلبی محسوب می شود. 

خانوی از مردم خواست هنگام خرید مکمل های تغذیه ای حتما به برچسب اصالت و به اصالت آن برچسب دقت کنند.

وی افزود: مکمل های تغذیه ای فقط باید در داروخانه خرید و فروش شود و فروش مکمل های تغذیه ای و ورزشی در باشگاه های ورزشی غیرمجاز و تخلف است.

مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در تمام استان ها، معاونت های غذا به کمک صنف مربوطه و نیروی انتظامی و با همکاری مراجع قضایی، باشگاه های ورزشی و عطاری ها را بازرسی و نظارت می کنند و نمونه های تقلب و قاچاق در عطاری ها و در باشگاه ها جمع آوری می شود.

به گزارش ایرنا خانوی در پایان یادآور شد: در سال 97، در مجموع برای حدود چهار هزار قلم مکمل تغذیه ای و ورزشی تولید داخل و وارداتی، مجوز صادر شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.