به‌روزرسانی دانش فنی از مهمترین سیاست‌های سازمان است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بشیر حاجی بیگی افزود: در حال حاضر شاخص اهدای خون در ایران ۲۷ نفر به ازای هزار نفر جمعیت است که این شاخص در کشورهای با رشد بالا ۳۳ نفر به ازای هزار نفر جمعیت و در کشورهای با رشد متوسط ۱۳ نفر به ازای هزار نفر جمعیت است. همچنین این شاخص در کشورهایی با رشد پایین نیز  هفت نفر به ازای هزار نفر جمعیت است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: اهدای خون در ایران به صورت کاملاً داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشتی انجام می‌شود، کشورهای پیشرفته با درآمد بالا حدود ۲۰ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند و این درحالی است که به ۷۰ درصد از منابع خونی دسترسی دارند.

وی افزود: خون سالم نجات دهنده زندگی است و همه روزه در سراسر جهان افراد زیادی به خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند، به طوری که از هر سه نفر در دنیا یک نفر در طول زندگی خود به خون و فرآورده های آن نیاز پیدا می‌کند.

حاجی‌بیگی گفت: بسیاری از بیماران مانند بیماران هموفیلی و تالاسمی ناگزیر هستند برای بهره مندی از یک زندگی به نسبت طبیعی برای تمام عمر خود به شکل منظم خون و فرآورده‌های خونی دریافت کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: موضوع سلامت خون‌های اهدایی یکی از سیاست‌ها و اهداف نظام‌های سلامت در جوامع مختلف است چرا که امنیت و ایمنی سلامت خون و فرآورده‌های خون از اهمیت ویژه ای در ارتقا سلامت برخوردار است. از همین رو است که سازمان انتقال خون ایران تلاش دارد همواره با تدوین و تصویب راهبردها و برنامه‌های استراتژیک از سلامت خون و فرآورده های آن در کشور محافظت کند.

وی تصریح کرد: در این بین توجه به سلامت اهداکنندگان خون، تجهیز مراکز انتقال خون و به روز سازی دانش فنی در این حوزه به عنوان مهمترین سیاست‌های سازمان انتقال خون تلقی می‌شود.

به گزارش ایرنا حاجی بیگی در پایان اضافه کرد: در کشور سالانه بیش از 2 میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به صورت کاملاً داوطلبانه برای کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن خون اهدا می‌کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.