مجمع عمومی آمر، نه مشاور (قسمت ششم)
 1-   یارکشی از انجمن‌ها: هیئت مدیره مجمع انجمن‌های پزشکی با  اعلام موضعی بسیار عجیب و دارای شبهه فراوان، از یک اقدام معمول در سازمان حمایت کرده است. چیزی که تاکنون‌ سابقه نداشته است.

اینکه‌ آیا این یارکشی از جانب رئیس کل و تیم اجرایی سازمان‌ مدیریت شده و یا دوستان ایشان در مجمع انجمن‌ها آتش به اختیار آن را انجام داده‌اند، هنوز مشخص نشده است. ولی این اقدام، ورود آشکار در روند یک حرکت قانونی اداری ‌معمول در سازمان نظام پزشکی است. 

این که انجمن‌ها و مجمع انجمن‌ها که در تمامی دوران ماجرای مالیات، سکوتی سهمگین داشتند، چگونه به این نتیجه رسیده‌اند که باید به طرفیت از یک سوی اختلاف سازمان به پا خیزند، سوالی درد‌آور است ولی قطعا اتفاقی نیست.

2-    دکتر سالاریان پس از مدت‌ها گلایه‌های فردی که در گروه‌های صنفی انجام می‌شد، بالاخره انتقاد خود به «شیوه دکتر کرمانپور در نشر اخبار مربوط به مجمع فوق‌العاده» را علنی نمود و در نامه‌ای به رئیس کل، رفتار روابط عمومی را سوگیرانه و التهاب‌ساز دانست. پاسخ دکتر ظفر‌قندی و یا دکتر کرمانپور به اعتراض دکتر سالاریان قطعا دارای مطالبی ارزشمند برای تنویر افکار عمومی خواهد بود.

3-    بررسی‌های گروه پزشکان و قانون نشان می‌دهد که در مورد فرصت‌های موجود در قانون مالیات مستقیم مانند دستور‌العمل اجرایی ماده ۱۹۲ نیز بی‌توجهی‌هایی صورت گرفته است و احتمالا معاون فنی سازمان، اشراف یا علاقه لازم برای بررسی و پیگیری این مورد را نداشته‌اند.

گروه پزشکان و قانون تلاش خواهد کرد این ماده را مجددا مورد بررسی عمومی قرار دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.