تقسیم‌بندی تخت‌های بیمارستانی، مبتنی‌بر جغرافیای توزیع بیماری‌ها تنظیم می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی روز شنبه در حاشیه افتتاح طرح توسعه بیمارستان رازی قائمشهر در جمع تعدادی از بیماران تالاسمی افزود : وزارت بهداشت ورود دارویی هایی را که در داخل امکان ساختشان را داریم ممنوع کرده است و هم اکنون داروی دسفرال مربوط به بیماران تالاسمی در داخل کشور به میزان کافی تولید می شود و اکثر این بیماران نیز از این داروها استفاده می کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در سال جاری سه میلیارددلار دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور از خارج وارد شد و میزان کمبودی ما در بخش دارو و تجهیزات تا یک سوم کمتر از سال گذشته است.

وی در مورد بیماران تالاسمی که مصرف دارو دسفرال در آنها حساسیت ایجاد می کند، به رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دستور دارد تا بررسی میدانی برای رفع مشکلات این دسته از بیماران تالاسمی انجام دهد.

تعدادی از بیماران تالاسمی قائمشهر در حاشیه افتتاح طرح توسعه بیمارستان عفونی رازی این شهر با وزیر بهداشت دیدار و مشکلات خود را با دکتر سعید نمکی مطرح کردند.

نمکی در این سفر از بیمارستان امام خمینی (ره) و بوعلی شهر ساری به عنوان دو بیمارستان آموزشی و درمانی دولتی مازندران و طرح نیمه کاره ماهفروجک شهرستان ساری که از حدود یک دهه تاکنون نیمه کاره مانده، بازدید کرد

وزیر بهداشت همچنین در حاشیه افتتاح بخش های جدید بیمارستان آیت الله روحانی بابل اظهار داشت: با وجود محدودیت های مالی و تحریم های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران اما در سال آینده ۶ هزار تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت تخت های بیمارستانی در مناطق کمتر برخوردار کشور افزوده می شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از قدیمی ترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که از نظر علمی و خدمت رسانی در بخش بهداشت و درمان، یکی از دانشگاه های بسیار موفق است و همه تلاش ما در دولت و طرح تحول نظام سلامت، افزایش دسترسی مردم در شهرهای کوچک به امکانات مناسب حوزه سلامت است تا کمتر مجبور شوند برای دریافت خدمات به شهرهای بزرگتر مراجعه کنند.

نمکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امکانات بسیار خوبی در بابل در حوزه پزشکی از جمله جراحی قلب باز و رسیدگی به بیمارانی که دچار گرفتاری هایی در عروق مغز هستند، فراهم شده و امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم با تکمیل زیرساخت های مورد نیاز، از اعزام و مراجعه بیماران به شهرهای بزرگ و تهران، جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: پیگیری های زیادی برای تکمیل پروژه بیمارستان تنکابن انجام دادیم و امیدواریم که این بیمارستان به زودی تکمیل و در سفر رییس جمهور به استان مازندران، افتتاح شود.

وی در پایان اضافه کرد: برنامه وزارت بهداشت این است که تقسیم بندی تخت های بیمارستانی، مبتنی بر جغرافیای توزیع بیماری ها تنظیم شود و به همین دلیل مرزبندی بین دانشگاه های علوم پزشکی ساری و بابل را بر اساس تعداد و شیوع بیماری ها و متخصصین مورد نیاز، بازنگری می کنیم و هر قدر نیازمند توسعه زیرساخت ها باشیم، بدون نگاه های سیاسی و مبتنی بر نیازهای واقعی مردم،  این توسعه انجام خواهد شد. ایرنا _ وب‌دا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.