گزارش عملکرد یک‌ماهه رئیس کل سازمان نظام پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، گزارش عملکرد محمدرضا ظفرقندی در ذیل آمده است:

گزارش عملکرد ایام اخیر را طبق روال؛ خدمت همکاران عزیز تقدیم می‌کنم.

_ در روزهای پر تنشی که کشور و مردم شرایط نامناسبی را به واسطه ترور ناجوانمردانه سردار برومند ایران حاج قاسم سلیمانی و نیز سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین تجربه می‌کردند و حوادث دیگری نظیر سانحه دردناک مردم شریف کرمان در مراسم تشییع شهدا، سیل مهیب و آسیب‌های ناشی از آن در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان و بارش برف کم سابقه و تبعات آن در استان‌های گیلان و اردبیل و ... مردم کل کشور را درگیر کرده بود، شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید "کووید 19" سختی روزگار را برای مردم و جامعه پزشکی کشور افزود.
این شرایط جامعه پزشکی را در معرض آزمون‌هایی خطیر قرار داده و مثل همیشه بزرگ مردان و شیر زنان جامعه پزشکی با حضور در سنگرهای درمان و بهداشت  الگوهای سختکوشی و ایثار شدند و سربلند و سرافراز به وظایف خود عمل کردند و برگ‌های زرینی بر کتاب افتخار آمیز خدمات پزشکی کشور افزودند و پاسخ‌هایی در خور به نقادان بی‌عمل این قشر شریف ارائه کردند.

1_ در مورد شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا جدید، از ابتدای شیوع بیماری‌ در چین، سازمان نظام پزشکی از طریق کانال های ارتباطی و آموزشی خود "سایت و کانال سازمان" و نیز برگزاری جلسات آموزشی با حضور اساتید برجسته کشور برای آشنایی همکاران جامعه پزشکی و نیز مردم عزیز، اقدام به تهیه و ارائه بسته‌های آموزشی برای تشریح روش‌های پیشگیری و درمان این بیماری نمود که با استقبال که نظیر همکاران و مردم مواجه گشت، به طوری که در ایام خاصی سایت سازمان نظام پزشکی به عنوان دومین مرکز آموزشی مربوط به بیماری کرونا در جستجوی گوگل معرفی شد.

2_ بعد از بروز و شیوع بیماری کووید 19 "کرونا" در شهر قم جلسات و برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت کنترل، پیشگیری و ارائه دستورالعمل‌های تعیین مراکز درمانی و ارجاع و نیز روش‌های حفاظت فردی و جمعی از کادر پزشکی با هماهنگی وزیر محترم و معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روزانه در قالب قرارگاه کنترل بیماری برگزار می‌شود. امیدوارم با همیاری و تلاش زائدالوصف همکاران عزیز و فداکار جامعه پزشکی با حداقل آسیب ممکن از این بحران عبور کنیم.

3_ در خصوص موضوع مهم قانونمندی مالیات جامعه پزشکی و حواشی آن، مذاکرات متعدد با حضور هیأت رئیسه‌ و ارکان سازمان و رؤسای شورای هماهنگی استان‌ها انجام و به انعقاد تفاهمنامه با مسئولین سازمان امور مالیاتی بعد از تصویب و ابلاغ شورای عالی محترم سازمان نظام پزشکی در جهت تمدید مهلت ثبت‌نام تا 30/11/98 و اخذ حداکثر تسهیلات و معافیت‌ها و مشوق‌های قانونی و بخشودگی جرائم و حفاظت از جامعه پزشکی در برابر آسیب‌های احتمالی از عدم اطلاع جرائم قانونی انجامید. این مورد از جمله اقدامات مهم مجموعه سازمان در جهت ابراز قانونمندی و رفع اتهام رسانه‌ای و تبلیغیاتی «فرار مالیاتی جامعه پزشکی» بود که با استقبال قابل توجه اکثریت جامعه پزشکی مواجه شد و در استان‌های مختلف هم به صورت منطقه‌ای امتیازات فوق‌الذکر در قالب تفاهم نامه‌های مشابه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

4_ تشکیل جلسات منظم با معاونین محترم وزارت بهداشت، در محل سازمان و در مقوله‌های راهکارهای اجرایی نمودن کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت و دستورالعمل‌های مربوطه با هماهنگی بیمه‌ها، اصلاح نظام پرداخت و ... برگزار شد و با توجه به عدم امکان پذیرش و نبود تحمل فاصله ایجاد شده بین تعرفه واقعی و هزینه تمام شده خدمات "محاسبه شده توسط سازمان نظام پزشکی" با تعرفه‌های ابلاغی دولت، نظر رسمی سازمان و شورای عالی سازمان به وزیر محترم و شورای عالی بیمه در مورد تعرفه واقعی و نرخ ویزیت پزشکی عمومی در شهر تهران به میزان 000/475 ریال و نیز ضرورت رشد تعرفه در جزء فنی حداقل معادل تورم اعلامی بانک مرکزی و در جزء حرفه‌ای معادل رشد حقوق و دستمزد، (پیوست 1 و 2) اعلام شد.

پیوست 1: نامه تعرفه واقعی 000/475
پیوست 2: رشد تعرفه "فنی و حرفه‌ای"
همچنین هماهنگی لازم‌های در جهت پیشرفت کار اجرائی کمیسیون ملی تعیین حیطه وظایف شغلی و صلاحیت حرفه‌ای حرف پزشکی انجام شد.

5_ برگزاری و مشارکت و سخنرانی در مراسم یادبود شهدای حادثه سقوط هواپیما و همدردی با بازماندگان و خانواده‌های عزیزان از دست رفته جامعه پزشکی که غم بزرگ و داغ ماندگار برای مردم و خانواده‌های معزز ایشان به جای گذاشت.

6_ تشکیل جلسه با معاونت محترم درمان سازمان تأمین اجتماعی "جناب آقای دکتر منوچهری" و معاونین ایشان در زمینه هماهنگی‌های لازم به خصوص در زمینه شرایط اقتصادی و تسریع در پرداخت‌های سازمان تأمین اجتماعی در حوزه پزشکی و نیز صدور کارت هوشمند و امضاء الکترونیک صورت گرفت.

7_ جلسه کارشناسی و هماهنگی با معاون محترم و جدید آموزشی وزارت بهداشت جناب آقای دکتر حق‌دوست به خصوص در مقوله‌ حل مشکلات دستیاران و اخذ مجوز مراکز آموزشی مهارتی و حرفه‌ای "به پیوست .."

8_ برگزاری جلسه با وزیر محترم و معاونین محترم ایشان در زمینه سیاستگذاری نظام سلامت الکترونیک

9_ صدور بیانیه در خصوص آتش زدن کتاب مرجع پزشکی هاریسون و درخواست مقابله با این اقدامات تخریبی از مراجع علمی و قضایی و طرح شکایت در دادگاه ویژه روحانیت از عامل این اقدام

10_ حضور در جلسات شورای هماهنگی قطب‌های پایتخت و اصفهان به منظور مذاکره و اطلاع‌رسانی و هماهنگی در مورد مباحث مالیاتی و افتتاح ساختمان نظام پزشکی لنجان

11_ برگزاری جلسات با هیأت مدیره انجمن‌های علمی روانپزشکی، دندانپزشکی و پزشکی قانونی

12_ حضور و همفکری در جلسات شورای عالی و هیأت رئیسه شورای عالی

13_ حضور در جلسات هیأت مدیره مجمع عمومی انجمن‌های علمی و تشکیل نشست عمومی مجمع عمومی انجمن‌های علمی با موضوعات، تعرفه، مالیات چالش‌های آموزش پزشکی و بهبود تعامل بین گروه‌های علوم پایه و بالینی در فعالیت‌های آموزشی

14_ جلسه با سردار مؤمنی رئیس محترم ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد راهکارهای کاهش تقاضا و پیشگیری‌های ممکن در حوزه مواد مخدر

15_ اعلام موضع صریح و صدور بیانیه و حضور در تجمع اعتراضی داروسازان در محل سازمان نظام پزشکی در خصوص حذف تعرفه خدمات داروسازان توسط دیوان عدالت اداری

16_ شرکت در جلسات هیأت مدیره تهران بزرگ و نیز شورای هماهنگی استان تهران

17_ حضور در جلسه هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران

18_ انجام امور آموزشی و درمانی و بیماران در بیمارستان سینا که از ایام خوش زندگی من است.
روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.