مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را ادامه دهند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در این بیانیه آمده است: 

اکنون که بنا به اقتضائات موجود و با در نظر گرفته شدن مسائل اقتصادی، به رغم توصیه‌های کارشناسان و نخبگان علمی و روال معمول در اغلب کشورها، از مقررات جدی فاصله‌گذاری اجتماعی در برنامه "فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی" عملا فاصله ایجاد شده است، انجمن‌های امضا کننده‌ی این بیانیه از تمامی ملت ایران درخواست می‌نمایند تا در راستای کاستن از عوارض ناخواسته این تصمیم و مراقبت از خود و دیگران، هم‌چنان رعایت اصول پیش‌گیرانه، دوری از اجتماعات و استفاده از ماسک در فضاهای عمومی را ادامه داده و حتی‌المقدور از مقررات جدی فاصله گذاری تبعیت کنند.

 اعتقاد بر این است که در این شرایط به جز هم‌بستگی عمومی و تغییر رفتارهای پرخطر مبتنی بر دانش روز نمی‌توان در کاهش میزان ابتلا و مرگ‌و‌میر توفیق داشته باشیم و تلاش برای نجات حتی یک هم‌وطن در حکم نجات همه‌جامعه خواهد بود، از سوی دیگر دولت محترم در شرف تصمیم‌گیری برای نحوه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و یا تمهیدات لازم برای تمدید تعطیلی آنهاست. ضمن تأکید بر استفاده از شواهد علمی معتبر و مورد اجماع صاحب‌نظران از نظر صحت روش‌شناسی و داده‌های مورد استفاده، پویش مردمی مبارزه با کرونا بر رویکرد علمی و توجه به نظرات کارشناسان برای جامعیت و عقلایی بودن این تصمیم تاکید و ابرام دارد.

برآوردهای مورد قبول متخصصان، بر اساس شواهد همه‌گیری‌های مشابه در گذشته، نشان‌دهنده‌ی افزایش معنادار و قابل‌توجه تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به این بیماری در صورت بازگشایی زودهنگام مدارس و دانشگاه‌هاست، با عنایت به این‌که تلاش‌های انجام شده برای برقراری آموزش‌های مجازی در فاصله‌گذاری فیزیکی، موثر و درخور توسعه بوده و از سویی دیگر نگرانی به‌حق دانش‌اموزان و دانشجویان و مقاومت والدین برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مانعی در شروع آموزش‌های حضوری خواهد بود.

 بنابراین پیشنهاد مشخص این پویش: اجرای سیاست گام‌به‌گام، منطقه‌ای و تفاوت در مقاطع تحصیلی برای بازگشایی کلاس‌های حضوری بر اساس شواهد قابل اعتماد است، به‌گونه‌ای که حداقل گام اول آن پایان اردیبهشت‌ماه در نظر گرفته شود. انتظار می‌رود که مسوولین محترم آموزش و پرورش، آموزش عالی و نظام سلامت کشور در این باب از هر گونه مماشات پرهیز نمایند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.