یک هزار مرکز جامع سلامت راه‌اندازی شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نصراله فتحیان با اشاره به بروز بیشتر بیماری کرونا در سنین ۶۰ تا ۷۰ سال گفت: بیماری کرونا بیشتر، سالمندان را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد، بطوریکه بیشتر مرگ و میر‌های ناشی از این عارضه در دهه ۷۰ زندگی اتفاق افتاده است.

وی افزود: نتایج استخراج شده نشان می‌دهد در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور تشخیص بالینی پزشکی در مرحله اول درست است و می‌توان به ویزیت پزشکان اعتماد کامل داشت، اکنون تعداد مرگ و میر‌های کشورمان بر اثر بیماری کرونا کاهش پیدا کرده است و ایالت متحده آمریکا با اینکه تنها چهار و نیم درصد از جمعیت کل دنیا را تشکیل می‌دهد، اما متاسفانه میزان و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در این کشور بیش از ۲۰ درصد از کل فوت شدگان دنیا است.

مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: براساس سیاستگذاری گام اول، یک هزار مرکز جامع سلامت راه اندازی شده است بطوریکه مطابق غربالگری تلفنی ۱۲ میلیون تماس با ۴۰۳۰ گرفته شده و ۹ میلیون مشاوره به مردم داده شده است. بیش از ۷هزار کارگاه تولید ماسک مردمی توسط گروه‌های جهادی و نیرو‌های داوطلب بسیجی راه اندازی شده است و تا امروز بیش از ۱۸ میلیون ماسک تولیدی توسط این کارگاه‌ها در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان فتحیان در پایان اضافه کرد: با شروع فاز دوم غربالگری، حدود ۱۱ میلیون نفر توسط مراقبان سلامت و بهورز‌ها غربالگری شده اند و ۶۳۷ هزار نفر در قالب تیم‌های بهداشت محیط متشکل از نیرو‌های داوطلب بسیجی هلال احمر، اقدامات خوبی را در مقابله با بیماری کرونا انجام داده اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.