۱۳۰ هزار نیروی جدید برای حوزه سلامت نیاز داریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید کامل تقوی نژاد در نشست معاون اول رییس جمهور و معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت، اظهار داشت: حدود 50 درصد از هتلینگ 580 بیمارستان دولتی در طول 6 سال گذشته بازسازی و نوسازی شد. 8 هزار پروژه بهداشتی در کشور اجرا شد که معادل 30 درصد از ظرفیت فضای فیزیکی حوزه بهداشت است.
 
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت ادامه داد: سال گذشته در کشور 31 بیمارستان با حدود 3300 تخت بیمارستانی به بهره برداری رسید و 99 پروژه نیز امسال و سال آینده به بهره برداری می رسد. برخی از پروژه ها نیز در دو ماه اخیر با تسریع در آمورشان تکمیل و برای خدمت رسانی به بیماران کووید19 به کار گرفته شدند. 
 
وی افزود: در حال حاضر 445 هزار پرسنل در وزارت بهداشت اشتغال دارند و حدود 130 هزار نیروی جدید برای حوزه سلامت نیاز داریم و 33 هزار نفر از آنها مربوط به پروژه هایی است که امسال تکمیل و افتتاح می شود، پایان سال گذشته دستورالعملی ابلاغ شد که بر اساس آن، پرداخت اضافه کار و کارانه در بیمارستانهای دولتی، جدا شد و این نظام پرداخت، عدالت بیشتری دارد و می تواند بخشی از مشکلات موجود پرسنل وزارت بهداشت را حل کند.

به گزارش وب‌دا تقوی‌نژاد در پایان گفت: از سوی دیگر درآمدهای اختصاصی دانشگاه های علوم پزشکی به طور متوسط ماهانه دو هزار میلیارد تومان بود اما در دو ماه گذشته 70 درصد از این درآمدها کاهش یافت که باید به آن توجه جدی کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.