احتمالا در پاییز یک پیک کرونا خواهیم داشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی‌اکبر حق‌دوست با اشاره به تاثیر فصل گرما بر شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت ویروس کرونا با تغییرات هوا و افزایش دمای هوا به طور دقیق برای محققان مشخص نشده است. ما باید فعالیت ویروس کرونا در نیم‌کره جنوبی و شمالی را که دارای آب ‌و هوایی گرم و سرد هستند بررسی کنیم تا بر اساس مشاهدات علمی بتوانیم یک مدل منسجم و واحد در خصوص فعالیت ویروس کرونا با افزایش دما ترسیم کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: البته این احتمال وجود دارد که فعالیت ویروس کرونا  تحت تاثیر حرارت و گرما کاهش پیدا کند اما به طور کلی این مسئله به معنای پایان بیماری نیست و کنترل آن منوط به رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و پرهیز از تردد در سطح شهر است. ما باید سعی کنیم که چرخه انتقال بیماری کرونا شکسته شود تا بتوانیم صحبت از کنترل بیماری به زبان بیاوریم.

وی افزود: باید ایزولاسیون به خوبی انجام شود و افرادی که دارای علائم کمی هستند شناسایی شوند و در قرنطینه قرار گیرند؛ همچنین باید خانواده‌ها و افرادی که با  فرد بیمار در ارتباط بودند، اسکن شوند، اگر بازگشایی به صورت هدفمند و کنترل‌شده در سراسر کشور انجام شود ما می‌توانیم در چنین شرایطی، با ایزولاسیون خانواده‌های بیماران مبتلا به کرونا، بیماری را کنترل کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حق دوست در پایان گفت: در حال حاضر پیک اول بیماری کرونا گذرانده‌ایم و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که پیک دومی وجود دارد، اما به طور کلی احتمالاً یک پیک کوچکی خواهیم داشت، به طور دقیق هیچ کس نمی‌داند که آیا در پاییز پیکی از بیماری کرونا وجود دارد، اما احتمالاً یک پیک در پاییز داریم و شدت آن به شواهد و اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط دانشمندان و کارشناسان این حوزه در دنیا و سطح ایران برمی‌گردد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.