باید مراقب چرخه انتقال ویروس کرونا در جامعه باشیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین عرفانی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: از اواخر بهمن ماه تا به امروز درگیر مقابله با بیماری کووید ۱۹ در کشور بودیم و در حال حاضر کاهش موارد ابتلا به بیماری کرونا در کشور گزارش شده است.

 رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: آمار استخراج  شده نشان می‌دهد اقدامات کنترلی در زمینه کاهش اثرات بیماری کرونا موثر بوده است، اما این مسئله به معنای کنترل کامل بیماری در کشور نیست و شعله های کرونا به دلیل نو پدید بودن این ویروس به طور کامل خاموش نشده است، باید چرخه انتقال ویروس کرونا در جامعه قطع شود. درحال حاضر مشاغل کم خطر و متوسط در سراسر کشور بازگشایی شده است و ناوگان حمل و نقل عمومی فعال هستند که این امر فاصله گذاری اجتماعی را تاحد زیادی تحت تاثیر  قرار می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: باید مراقب چرخه انتقال ویروس در جامعه باشیم، باید در خانه بمانیم و تنها در صورت وجود ضرورت از خانه خارج شویم. همچنین اگر مجبور به تردد در سطح شهر هستیم باید از وسایل حفاظتی مانند ماسک و دستکش استفاده کرده و فاصله یک متر و ۸۰ سانتی متری با دیگران را رعایت کنیم تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود، ویروس کرونا پدیده‌ای جدید و ناشناخته است و کسی نمی داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، با شناخت تدریجی نسبت به این بیماری تصمیم گیری‌ها بازنگری می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.