کاهش میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها به معنای کنترل کرونا نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نصرالله فتحیان گفت: خوشبختانه میزان بستری در بیمارستان ها کاهش پیدا کرده است اما این به معنای کنترل بیماری کرونا نیست. بر اساس بررسی های انجام گرفته میزان مرگ و میر بیماری کووید ۱۹ در حدود یک درصد است.

مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاهی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا به دلیل تسلط بر بیماری و درمان موثر آن کاهش پیدا کرده است و بسیاری از افراد فوت شده مبتلا به بیماری‌های زمینه ای بودند. بیماری کووید ۱۹ باعث شد تا مدیریت واحد در سراسر کشور ایجاد شود و خوشبختانه سازمان‌های مختلف از جمله اورژانس عملکرد قابل قبولی در این خصوص داشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: سامانه غربالگری ملی یک تجربه خوب محسوب می شود، می توان این سامانه را به عنوان یک الگو برای کشورهای منطقه  شرق مدیترانه مطرح کرد. همچنین پیوست توانبخشی و روانشناسی در خصوص بیماران  کرونایی باید مورد بازنگری قرار گیرد. در این پیوست مراحل مختلف درمان در بیمارستان ها و نقاهتگاه به طور کامل مشخص شده است، ما اولین کشور در آسیای میانه هستیم که بیمارستان توانبخشی را راه اندازی کرده و حتی می توانیم به این منطقه خدمات توانبخشی صادر کنیم. خوشبختانه ایران در حوزه توانبخشی رشد خوبی داشته و از نظر نیروی انسانی دچار کمبودی نیستیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.