نشست مجازی ایران و پاکستان برای همکاری مشترک علیه کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سخنگوی وزارت بهداشت پاکستان امروز با صدور بیانیه مطبوعاتی که یک نسخه آن نیز در اختیار دفتر ایرنا قرار گرفت، اعلام کرد: "ظفر میرزا" وزیر بهداشت و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در نشست مجازی با "سعید نمکی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران وضعیت حاکم ناشی از شیوع کرونا، روابط دو جانبه و تقویت بیش از پیش همکاری‌های مشترک در اوضاع فعلی را مورد بررسی قرار داد. 

در این بیانیه آمده است: وزیران بهداشت ایران و پاکستان در این جلسه ویدیوکنفرانسی اقدامات و تدابیر انجام شده توسط دولت‌های یکدیگر برای مدیریت شیوع کرونا را به اشتراک گذاشتند. 

سخنگوی وزارت بهداشت پاکستان گفت: هدف از نشست امروز تبادل تجربیات میان دو کشور همسایه برای غلبه بر بحران بیماری کرونا بود و وزیر بهداشت پاکستان بر اقدامات موثر جمهوری اسلامی ایران در مهار کووید-۱۹ اذعان کرد، وزیر بهداشت ایران با تاکید بر روابط برادرانه و همسایگی دو کشور گفت که جمهوری اسلامی ایران سیاست ملی برای تقویت و ترویج فاصله گذاری اجتماعی را به کار گرفت و آماده است تا تجربه خود را با کشور دوست و همسایه پاکستان به اشتراک بگذارد. 

در بیانیه وزارت بهداشت پاکستان آمده است: ظفر میرزا در گفت وگو با همتای ایرانی خود اقدامات دولت پاکستان برای مهار کرونا شامل تشکیل ستاد عملیات و مدیریت مبارزه کرونا (NCOC) ، نشست‌ها و تصمیم مشترک مقامات دولت و نظامی، پیگیری تمامی اقدامات مدیریت کرونا از سوی نخست وزیر این کشور، اعمال محدودیت‌های کلی و جزیی در مناطق مختلف پاکستان، تشدید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تقویت نظام بهداشت برای مراقبت از بیماران کرونایی را تشریح کرد. 

وی افزود: این کشور تاکنون بیش از ۲۱۳ هزار آزمایش انجام داده و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز تقریباً ۱۰ هزار تست کرونا در مناطق مختلف این کشور صورت گرفته است و تلاش می‌شود تا سطح غربالگری را به روزانه ۲۰ هزار نفر برساند. 

به گزارش ایرنا شمار بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان به ۲۰ هزار و ۱۸۶ نفر رسیده و تاکنون ۴۶۲ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. ۵ هزار و ۵۹۰ بیمار کرونایی نیز بهبود یافته‌اند. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.