واکسن "ب ث ژ" می‌تواند باعث کاهش میزان مرگ و میر افراد مبتلا به بیماری کرونا شود
به گزرش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی با اشاره به تاثیر واکسن "ب ث ژ" در مقابله با بیماری کرونا گفت: به تازگی مطالعاتی مبنی بر تأثیر واکسن "ب.ث. ژ" در مقابله با بیماری کرونا انجام شده است و دانشمندان در حال تحقیق و بررسی این موضوع هستند.

عضو کمیته کشوری کرونا و فوق تخصص عفونت‌های ریه ادامه داد: در کشورمان واکسن ب ث ژ در بدو تولد به نوزادان تزریق می‌شود و بر اساس برخی تحقیقات این واکسن می‌تواند باعث کاهش میزان مرگ و میر افرادمبتلا به بیماری کرونا شود، افرادی که در بدو تولدشان این واکسن را تزریق نکرده اند، بیشتر در معرض خطر فوت ناشی از بیماری کرونا قرار دارند البته این موضوع در حد یک مطالعه و تحقیق بوده و به طور کامل به اثبات نرسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: واکسن ب ث ژ در کشور‌هایی مانند ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و فرانسه در بدو تولد تزریق نمی‌شود و احتمالا این مسئله می‌تواند دلیل مرگ و میر بیشتر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در چنین کشور‌هایی باشد، بر اساس نتایج برخی مطالعات، واکسن ب ث ژ باعث ایجاد تغییر در سیستم ایمنی می‌شود و مقابله با بیماری کرونا را راحت‌تر می‌کند، درصورت اثبات کامل این تحقیقات و فرضیه، می‌شود در سایر کشور‌ها از این واکسن در جهت مقابله با بیماری کرونا استفاده شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.