عادی‌انگاری بیماری کرونا مهم‌ترین خطری است که کشور را تهدید می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی گفت: برای ما آمار‌های ۵ الی ۱۴ روز اخیر مهم است و افزایش یا کاهش دو روز گذشته ملاک عمل ما محسوب نمی‌سود، در حال حاضر نسبت به روز‌های اوج ۷۵ درصد موارد بستری، ۷۰ درصد میران مرگ‌ومیر و ۴۵ درصد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کاهش داشته که این مسئله یک دستاورد عظیم است.

معاون کل وزارت بهدشت ادامه داد: در حال حاضر ۵۵ الی ۷۵ درصد از موارد جدید، با غربالگری افراد دارای علامت کم یا کسانی که تماس نزدیک با مبتلایان داشته‌اند شناسایی شده‌اند، بازگشایی هوشمند در تهران از تاریخ ۳۰ فروردین آغاز شده است. طی ۱۵ روز گذشته روند ابتلای بیماری در کل کشور نزولی بوده است و پیش بینی می‌شود این روند نزولی طی یک تا دو ماه آینده ادامه پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر ما با افزایش قابل توجهی از بیماری کرونا در خوزستان و بندرعباس مواجه هستیم، به طوری که در یک بازار ماهی فروشی در بندر عباس، ۱۰۷ مورد جدید را شناسایی کردیم، دستاورد‌های ما شکننده است و اگر مردم فاصله گذاری هوشمند و مسائل بهداشت فردی را رعایت نکنند ممکن است با طغیان بیماری مواجه شویم، عادی‌انگاری و بی‌احتیاطی بیماری کرونا مهم‌ترین خطری است که کشور را تهدید می‌کند.

حریرچی گفت: خوشبختانه در کل کشور روند بستری و فوتی‌های بیماری کرونا نزولی است، اما در بعضی از استان‌ها روند صعودی اندکی وجود داشت، خوزستان و هرمزگان از جمله این استان‌ها هستند، اگر این بیماریابی به موقع انجام نمی‌شد، ممکن بود در شهر بندرعباس و استان هرمزگان دچار مشکلات بسیار شدیدی بشویم. در استان هرمزگان شناسایی اولیه بسیار خوب انجام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون کل وزارت بهداشت در پایان تأکید کرد: رشد تعداد مبتلایان در هرمزگان نشان می‌دهد، ویروس کرونا در تابستان و در شهر‌های با هوای گرم هم وجود خواهد داشت، این نشان می‌دهد که باید پروتکل‌ها همچنان به خوبی رعایت شود، البته باید توجه شود که اعمال محدودیت‌ها چرخ اقتصاد را مختل نکند، اما باید مانع گسترش ویروس هم شویم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.