بیماری کرونا توسط حشرات خون‌خوار منتقل نمی‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مینو محرز در رابطه با موج اول کرونا گفت: با توجه به رعایت کردن موارد بهداشتی، قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط بسیاری از شهروندان هم اکنون تعداد مبتلایان و مراجعه کنندگان نسبت به هفته اول و دوم عید بسیار کمتر شده است. ولی با وجود ماه مبارک رمضان و کاهش رفت و آمد، همچنان شاهد حضور بسیاری ازشهروندان در مکان های عمومی هستیم.

وی افزود: باتوجه به شیوع آنفولانزا درفصل پاییز در صورت رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی ممکن است در فصل پاییز با موج دوم و سوم این بیماری مواجه شویم، فشار خون بالا زمینه مساعدی برای ابتلا به کرونا و پیشروی این بیماری است و درخصوص باور غلط شکل گرفته در رابطه با شربت سرفه باید گفت این شربت تاثیری در بهبود این بیماری ندارد و این سیر بیماری است که باعث بدتر شدن شرایط جسمی بیمار می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران درباره الزام استفاده از دستکش گفت: لزومی بر استفاده از دستکش نیست، به دلیل توانایی عبور ویروس از دستکش، استفاده از آن موجب ایجاد یک احساس کاذب می‌شود و از شست وشوی مکرر دست‌ها می‌کاهد و احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش‌می‌دهد.

به گزارش فارس محرز در پایان شایعه انتقال بیماری توسط حشرات را رد کرد و افزود: بیماری کرونا توسط حشرات خون‌خوار توانایی انتقال ندارد، مگر در شرایط بسیار نادر و حضور مگس و عدم استفاده از سرویس‌های بهداشتی نامناسب که احتمال این نوع انتقال بسیار پایین است، در خصوص انتقال بیماری توسط هوای جا به جا شده توسط کولر های گازی و آبی نیز توصیه بر شست و شوی فیلتر کولر است. این اقدامات می‌تواند درصد ابتلا به کرونا ازطریق هوای جا به جا شده توسط کولر های گازی و آبی را کاهش دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.