پیوستن دانشگاه‌های علوم پزشکی به "پویش نجات زندگی با دستان پاک"
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رئیسی اظهار کرد: همانطوری که استحضار دارید دست ها نقش مهمی در انتقال بیماری کووید19 دارد، به دلیل اینکه دست های آلوده، ویروس را به دهان، بینی، چشم و همچنین از یک سطح به سطح دیگر انتقال می دهند. 

وی افزود: حدود 3 میلیارد نفر در جهان به امکانات رعایت بهداشت دست دسترسی ندارند. پویش نجات زندگی با دستان پاک همه ساله توسط سازمان جهانی بهداشت در روز 5 می مصادف با 16 اردیبهشت گرامی داشته می شود، امسال همزمان با گسترش بیماری کووید19 بهداشت دست و اجرای آن به عنوان یک عامل بسیار مهم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری از اهمیت زیادی برخوردار است و همچنین در کنترل بسیاری از بیماری های منتقله از آب و غذا و تنفسی دیگر هم نقش اساسی دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: همه پزشکان، پرستاران، مراقبین سلامت، ماماها و بهورزان در خط مقدم و به عنوان قهرمانان نجات زندگی در این پاندمی هستند و رعایت بهداشت دست توسط آنها برای ارائه خدمات سالم به بیماران و مراجعه کنندگان و جلوگیری از گسترش بیماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیسی به روسای دانشگاههای علوم پزشکی خاطرنشان کرده است: برای همگام شدن با این پویش جهانی خواهشمند است دستور فرمایید این موارد مورد توجه قرار گرفته و اطلاع رسانی مقتضی به عمل آید، نقش رعایت بهداشت دست برای مراقبت سالم به کلیه مدیران، پرسنل بهداشتی و درمانی تاکید شده و امکانات آن در نقطه مراقبت فراهم گردد، از تمام بیماران و خانواده ها نیز به نحو مقتضی دعوت شود تا به این پویش به پیوندند.

به گزارش وب‌دا وی در پایان اضافه کرد: آموزش رعایت بهداشت دست در زمان مناسب، روش مناسب و با مواد مناسب برای مراقبین، بیماران و خانواده ها از طریق رسانه های عمومی، فضای مجازی، نصب پوستر در کلیه بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز تهیه، توزیع و نگهداری مواد غذایی، اماکن عمومی و شبکه های اجتماعی به عمل آید، ضمن اعلام پیوستن خود به این پویش جهانی، حمایت خود را از همه اقدام ها در جهت رعایت بهداشت دست اعلام نموده و یقین دارم که این امر می تواند منجر به مراقبت از همه مردم، پرسنل بهداشتی و درمانی و بیماران شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.