در موج برگشت کروناویروس باید به آنفلوانزا نیز توجه ویژه داشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، امیر حسین تکیان، در برنامه ای که با موضوع بررسی سیاست های ایران در مواجهه با پاندمی کووید -۱۹ برگزار شد، پروژه تحلیل مقایسه ای سیاستگذاری های ۱۱ کشور منتخب در کنترل پاندمی کووید -۱۹ که توسط تیم پژوهشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است را تشریح کرد.

مدیر گروه سلامت جهانی و سیاستگذاری عمومی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تاکید بر اهمیت همزیستی با کرونا گفت: موج دوم یا سوم ممکن است در فصل‌های آتی، جهان را در برگیرد بنابراین آمادگی ما بسیار مهم است، در طرح تحول سلامت، ظرفیت بیمارستانی تا ۳۵ هزار تخت افزایش یافت و تعداد پزشکان نیز بیشتر شد که تاثیر مثبت آن در همه‌گیری کرونا بسیار مشهود است.

به گزارش مهر وی در پایان با اشاره بر انجام هرچه بیشتر تست بیماریابی، در مورد لزوم کنترل همزمان آنفلوانزای فصلی و عفونت کووید -۱۹ افزود: در موج برگشت کروناویروس، باید به آنفلوانزا نیز توجه ویژه داشت. برای این کار باید غربالگری را افزایش داد و هم‌چنین نظام خانواده یا Primary Health Care، نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت تقویت و واکسن زدن برای افراد دارای اندیکاسیون حتماً باید اتفاق بیافتد و آگاهی بخشیدن به مردم انجام شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.