کرونا با افزایش دمای هوا از بین نمی‌رود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی با اشاره به زمان فعالیت ویروس کرونا گفت: برخی از مردم تصور می‌کنند که با افزایش دمای هوا ویروس کرونا از بین می رود و زندگی افراد به حالت عادی بر می گردد که این موضوع نادرست است زیرا کرونا با افزایش دما و گرم شدن هوا کشته نخواهد شد بلکه به دلیل کاهش ارتباطات اجتماعی فعالیت بیماری شاید کاهش پیدا کند.

عضو کمیته کشوری کرونا و فوق تخصص عفونت‌های ریه ادامه داد: ویروس کرونا با افزایش دمای هوا از بین نمی رود، زیرا که امروزه در استان‌های جنوبی مانند خوزستان با این که به سمت  فصل گرما و افزایش دما رفته ایم اما متاسفانه میزان ابتلای مردم به بیماری کرونا همچنان ادامه دارد و بر اساس اخبار به دلیل رعایت نکردن مردم میزان فوت یا ابتلای افراد این خطه به این بیماری رشد داشته است.

وی افزود: ویروس کرونا تنها با قطع چرخه انتقال و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و همچنین کاهش تردد غیر ضروری در نقاط پر جمعیت سطح شهر از بین می‌رود. بنا بر قول کارشناسان سازمان جهانی بهداشت اگر مردم نکات بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت نکنند این احتمال وجود دارد حتی تا آخر سال نیز ویروس کرونا با ما باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مردانی در پایان با اشاره به برگزاری مهمانی های خانوادگی گفت: در شرایط فعلی و شیوع بیماری کرونا بهتر است افراد از برگزاری مهمانی‌های خانوادگی جداً پرهیز کنند و  بهتر است تعداد افراد شرکت کننده در این مهمانی ها به بیش از ده نفر نرسیده و  فاصله گذاری فیزیکی و  اجتماعی را به طور دقیق رعایت کنند، بهترین راه پیشگیری از بیماری کرونا شستن مرتب دست ها با آب و صابون و پرهیز از تردد غیر ضروری در سطح شهر است. بیماران زمینه ای باید بیشتر از سایر افراد از خود مراقبت کنند، زیرا عوارض بیماری کرونا بر روی آن‌ها شدید تر از افراد عادی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.