هیچ شهری با وضعیت سفید کامل نخواهیم داشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، داوود یادگاری اظهار کرد: در حال حاضر شدت و روند بیماری کرونا رو به کاهش است و در آینده میزان موارد ابتلا به بیماری کرونا کم تر می شود اما به صفر نخواهد رسید.

فوق تخصص بیماری عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: شاید در آینده شاهد نوسانات محدودی در خصوص بیماری کرونا باشیم اما به وضعیت بحرانی و همه گیری گذشته نمی رسیم. اگر مدارس و دانشگاه ها باز شوند شاید شاهد بروز پیک‌هایی از این بیماری باشیم، تا هنگامی که تمام جامعه واکسینه نشوند ویروس کرونا با ما خواهد بود. معتقدم که بشر هوش و قدرت بالایی دارد و خودش را با این وضعیت تطابق می دهد، تا هنگامی که واکسن موثر برای ویروس کرونا تولید نشده و واکسیناسیون عمومی انجام نشود خطر از جانب ویروس کرونا وجود دارد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: احتمال جهش در ژن ویروس کرونا وجود دارد و باید تحقیقات بیشتری بر روی این ویروس انجام شود، این احتمال وجود دارد که تغییراتی در ویروس به نفع یا به ضرر بشر به وجود آید، باید یک برنامه‌ریزی ویژه داشته باشیم و اگر روزی مجالس و محافل باز گشایی شدند فاصله گذاری هوشمند را به طور دقیق رعایت کنیم، هیچ شهری با وضعیت سفید کامل نخواهیم داشت، هنوز علائم ویروس کرونا همان نشانه‌های کلاسیک است و تحقیقات بر روی این ویروس ادامه دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.