بیمارستان‌ها هیچ استرسی در زمینه کمبود تخت ندارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی صبح امروز در جلسه قرارگاه هماهنگی بین بخشی که در وزارت بهداشت برگزار شد گفت: بیماری کرونا اثرات منفی اقتصادی و اجتماعی زیادی در کشور‌های مختلف دنیا و دولت‌های مدعی مدیریت دنیا داشته است و به طور کلی یک تلنگری برای کل بشر محسوب می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر کشور آمریکا حدود ۲۰ میلیون بیکار دارد و اقتصاد این کشور ضربه سختی به دلیل شیوع ببماری کووید ۱۹ خورده است. اما خوشبختانه کشورمان به رغم اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان به خوبی توانسته است به مقابله با این بیماری بپردارد و شرایط را مدیریت کند، ظرفیت‌های خوبی در سراسر کشور از نظر تخت‌های بیمارستانی ایجاد شده است، مراکز مراقبتی تحت عنوان نقاهتگاه در تمام مناطق ایران راه‌اندازی شده است.

وی افزود: وقتی که ضریب اشغال تخت به حدود ۸۵ درصد برسد شرایط برای بیمارستان بحرانی تلقی می‌شود، اما با وجود نقاهتگاه‌ها، دیگر بیمارستان‌ها هیچ استرسی در زمینه کمبود تخت ندارند، فرهنگ بسیجی و ایثار در کشور یکی از عوامل موفقیت در مقابله با بیماری کرونا محسوب می‌شود، فرهنگ نگهداری از سالمندان و احترام به افراد سالخورده در ایران غنی است، اما متاسفانه در کشوری مانند آمریکا مردم مخالف ارائه خدمات به افراد پیر هستند، در خصوص بیماری کرونا مراقبت و پیشگیری مهم‌ترین اصل است و در حال حاضر دارو و واکسن برای این بیماری هنوز درست نشده است.

حریرچی گفت: پیش‌بینی ما این است که دسترسی به دارو و واکسن تا پاییز محقق نشود. احتمالاً در پایبز شرایطی شبیه اسفند در کشور داشته باشیم؛ لذا باید با آمادگی کافی به مقابله با این اپیدمی برویم، ما باید مدلی برای مقابله با بیماری کرونا طراحی کنیم که نیرو‌های کادر درمان فرسوده نشوند تا به بیماران کرونایی و مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی خدمات قابل قبولی ارائه دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه نصراللّه فتحیان مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین بخشی سازمان‌ها نیز اظهار کرد: کشور‌های مدعی مدیریت دنیا نتوانسته‌اند با بیماری کرونا مقابله کنند و سیستم سلامت آن‌ها و حتی کشور‌های غربی با شکست مواجه شده است. سیستم سلامت ما افتخار می‌کند که از نظام بهداشت و درمان خوبی برخوردار است، رهبر معظم انقلاب چندین مرتبه از کادر درمان تقدیر و تشکر کردند و این موضوع نشان دهنده کارکرد درخشان حوزه سلامت در زمینه مقابله با بیماری کروناست.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.