دستیابی محققان ایرانی به دانش تولید داروهای بیماری کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین وطن پور گفت: به محض تایید نتایج مثبت کارآزمایی بالینی توسط مسوولان مربوطه و تایید نهایی سازمان غذا و دارو، این مجموعه ها آماده تولید مواد اولیه و محصول نهایی هستند، تولید انبوه این داروها منوط به تایید کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و کسب مجوز از سازمان غذا و دارو دارد که این موضوع درحال پیگیری است.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر منتظر نتایج نهایی گزارش ها و بررسی های کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و آنها باید اعلام کنند که از میان داروهای متعدد مطرح در درمان بیماری کرونا کدام دارو مورد تایید است تا شرکت های دانش بنیان اقدامات لازم برای را تولید انبوه و ورود آنها به بازار فراهم کنند.

وی به حمایت از چند شرکت تولید کننده دارو که دانش فنی این کار را دارند، اشاره کرد و افزود: افزایش ظرفیت ها و جلوگیری از تاخیر در ورود به بازار از جمله دلایل حمایت از این شرکت ها است، در راستای سیاست های کلان کشوری از ساخت داروها و مواد اولیه دارویی حمایت می کنیم تا ضمن ارتقای دانش تولید دارو، بیماران از خدمات بهتری بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا وطن‌پور در پایان گفت: علاوه بر شرکت های داروی از سایر شرکت هایی که در زمینه محصولاتی مانند ماسک، کیت، ونتیلاتور و ضد عفونی کننده، دست کش فعالیت می کنند، جهت افزایش ظرفیت تولید، حمایت شده و فعالان این عرصه ها به موفقیت های خوبی دست یافتند، چند شرکت نیز برای تولید واکسن اعلام آمادگی کرده‌اند، این شرکت ها فعالیت هایی در این زمینه انجام دادند که امیدواریم به نتایج مثبت بینجامد. تولید واکسن نیازمند زمان طولانی تر و هزینه زیاد است و نمی توان انتظار داشت در زمان کوتاه به آن دست یافت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.