استحمام روزانه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ضروری نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی درباره انتشار نادرست مطالب در زمینه بیماری کرونا در فضای مجازی گفت: مردم منابعی که از آن اطلاعات می‌گیرند را چک کنند بسیاری از منابع اشتباه است و مرجعیت علمی ندارد، مردم از اعتماد به مطالب فضای مجازی خودداری کنند، مطلب مستندی درباره شیوع ویروس کرونا توسط کولر گازی وجود ندارد و این موضوع علمی نیست.

 متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص لزوم استحمام روزانه گفت: پس از هربار خروج از منزل و برگشت نیاز به استحمام نیست، ویروس ظرف 6 الی 12 ساعت از روی لباس از بین می‌رود لباس را در جای مناسب قرار دهید و روز بعد آن را بپوشید. لزومی ندارد که لباس‌ها را به صورت روزانه بشوییم، فرد بیمار پس از دو هفته استراحت و از بین رفتن علائم بالینی می‌تواند در محل کار حاضر شوند.

وی در خصوص اینکه آیا کشیدن سیگار، قلیان و... از بیماری کرونا پیشگیری می‌کند؟ افزود: این مواد مجاری تنفسی را مختل می‌کند و هیچ کمکی به درمان یا مقابله کرونا نمی‌کند.

به گزارش فارس مردانی در پایان در خصوص انتقال ویروس کرونا از حیوان به انسان گفت: این ویروس مشترک بین انسان و حیوان بوده و گزارش انتقال آن از برخی حیوانات و پرندگان منتشر شده است، البته انتقال ویروس از راه مواد غذایی شایع نیست؛ اما ممکن است دست آلوده در تماس با میوه‌ها و سایر مواد خوراکی باعث آلودگی آن‌ها شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.