نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی کرونا در خوزستان منصوب شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی در حکم خود خطاب به افشار نوشت: بدینوسیله به عنوان نماینده اینجانب جهت نظارت بر امور اجرایی بیماری کرونا در استان خوزستان منصوب می‌شوید تا با هماهنگی معاونت‌های ذیربط در ستاد وزارتخانه و روسای دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان خوزستان موارد را نظارت و روزانه به اینجانب گزارش نمایید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان خوزستان در حداقل یک هفته اخیر افزایش یافته است.

روند مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان  تا ۱۰ اردیبهشت برابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از حد متوسط کشوری کمتر بود و با توجه به جمعیت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری تعداد مبتلایان تا این تاریخ در خوزستان بسیار پایین و در حد قابل قبولی بود، اما به یک باره از تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه روند مبتلایان به ویروس کرونا در استان  خوزستان سیر صعودی با شیب بسیار تند به خود گرفت؛ به طوری که مسئولان وزارت بهداشت را نگران کرده است.

طی ۴ روز گذشته مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند تنها استانی که از لحاظ مبتلایان به ویروس کرونا وضعیت قرمزی به خود گرفته خوزستان است. به گفته کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از تعداد هزار و ۴۰۰ بیمار سرپایی کشور در ۲۴ ساعت گذشته یک چهارم آن مربوط به استان خوزستان بوده است.

علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این باره افزود: بحث فاصله گذاری اجتماعی یکی از راه‌های اصلی جلوگیری از زنجیره ابتلا به ویروس کروناست؛ چیزی که متاسفانه این روزها در استان  خوزستان رعایت نمی‌شود. اگر چه این دانشگاه تمام توان و ظرفیت‌های خود را برای کنترل کرونا در استان به کار گرفته، اما مادامی که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند این زنجیره قطع نخواهد شد و ممکن است تاب آوری سیستم بهداشتی و درمانی استان تحلیل رود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز گفت: برای مهار و کنترل کرونا در خوزستان ادارات و اصناف  ۹ شهرستان  از جمله اهواز را تا پایان هفته تعطیل کرده‌ایم تا شرایط بهتر و مطلوب شود، در غیر این صورت محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا وی درباره وضعیت آمارافزایشی مبتلایان به کرونا در خوستان گفت: میزان بیماریابی در خوزستان قوی‌تر شده و تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا از یک به ۶ واحد افزایش یافته و در نتیجه تست‌های بیشتری انجام می‌شود، به طوری‌که تعداد تست‌های روزانه در این استان به بیش از هزار و ۳۰۰ تست رسیده است. وقتی بیماریابی قوی‌تر شد تعداد بیشتری بیمار شناسایی خواهد شد و  در نتیجه قرنطینه خانگی انجام می‌شود، چون تعدادی از بیماران نیاز به بستری ندارند و با شناسایی سریع‌تر بیماران می‌توانیم از گسترش بیماری جلوگیری کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.