بیماری کاوازاکی جدید نیست و ربطی به کرونا ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی گفت: کاوازاکی یک بیماری است که تقریبا در کودکان زیر ۵ سال رخ می دهد و یکی از دلایل بیماری‌های قلبی بوده و رگ ها و شریان های قلب را درگیر می کند که با کرونا اشتباه گرفته شده است.

وی افزود: این بیماری از ۵۰ سال گذشته وجود داشته و مردم نگران نباشند؛ کاوازاکی ربطی به کرونا ندارد و فقط علایم آن‌ها مانند تب و گلو درد شبیه هم است، اما اگر در ابتدا و مراحل اولیه تشخیص داده شوند، پزشکان می توانند آن را درمان کنند و کودکان بدون هیچ مشکلی بهبود یابند، متاسفانه در برخی شبکه های اجتماعی شایعه ای در مورد رابطه کرونا و کاوازاکی شکل گرفته و نگرانی های بسیاری را در مردم ایجاد کرده، از این رو از مردم می خواهیم که به این شایعات توجه نکنند و فقط از منابع رسمی اخبار موثق را دریافت کنند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: بیماری کاوازاکی، علت اصلی بیماری قلبی اکتسابی در ایالات‌ متحده است و عوارض جدی آن می‌تواند شامل گشاد شدن عروق کرونری شود و درمان استاندارد این بیماری آسپیرین بوده و می‌تواند جلوی ایجاد اختلالات عروق کرونری را به میزان قابل توجهی بگیرد، کرونا و کاوازاکی از هم جدا هستند و هیچ ربطی به هم ندارند.

به گزارش ایسنا مردانی در پایان گفت: از آنجا که در بیماری کرونا معمولا لایه پوششی داخلی عروق درگیر می‌شوند و می‌تواند علائمی شبیه کاوازاکی نشان دهد، دو بیماری را با هم اشتباه گرفته‌اند و  کاوازاکی بیش از ۵۰ سال است که شناخته شده و بیشتر افراد زیر پنج سال را درگیر می‌کند و  درگیری ما در کرونا برای زیر پنج سال بسیار نادر است. بنابراین این دو بیماری از هم جدا هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.