کاهش ۳۰ درصدی اهدای خون تهرانی‌ها در اولین شب قدر سال جاری
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا مهدی زاده با اشاره به آخرین وضعیت میزان ذخایر خون و فرآورده های خونی در سطح استان تهران گفت: در حال حاضر میزان ذخایر خونی ما به طور متوسط در تمام گروه های خونی در حدود ۱۰ روز است  و  جای هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: بعد از حدود دو ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور، میزان  مصرف خون و فرآورده های خونی در پی آغاز مجدد عمل جراحی غیر  اورژانسی افزایش پیدا کرده است. برای اینکه از نظر ذخایر خونی دچار مشکل نشویم، از شهروندان تهرانی درخواست داریم که در این کار خیر مشارکت بیشتری داشته باشند، در شب اول قدر میزان اهدای خون در سطح استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته  حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است که علت آن احتمالاً  برگزاری اعمال شب قدر در منازل است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: میزان مشارکت بانوان در اهدای خون در حدود ۴ درصد است که متأسفانه این آمار نسبت به سال گذشته قابل قبول نبوده و بانوان باید حضور فعال‌تری در سطح  استان تهران داشته باشند، روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ واحد خون از مردم تهران دریافت می‌شود اما برای رفع نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی باید روزانه  بین ۱۰۰ تا ۱۲۰۰ واحد خون و فرآورده های خونی در سطح استان اهدا شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مهدی‌زاده در پایان با اشاره به اجرای طرح پلاسما درمانی و اهدای پلاسمای بیماران کرونایی بهبود یافته گفت: دریافت پلاسما از بیماران مبتلا به کرونا که یک ماه از بهبودی آنها می‌گذرد از اول ماه مبارک رمضان آغاز شده است، طبق آمار تا به امروز حدود ۱۰۰ نفر اقدام به اهدای پلاسما کرده اند. از این عزیزان درخواست دارم تا با هدف کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا مشارکت بیشتری در این کار خداپسندانه داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.